קופסת ויטמינים
|

שבירת מיתוסים על ויטמינים ותוספי תזונה – מה נכון ולא נכון

ויטמינים ותוספי תזונה הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, מכיוון שיותר אנשים פונים אליהם לדרך קלה יותר להישאר בריאים. במקביל, צמחו הרבה מאוד מיתוסים על ויטמינים ותוספי תזונה.

ויטמינים ותוספי תזונה יכולים להיות מועילים לבריאות, מכיוון שהם יכולים לספק לגוף רכיבי תזונה חיוניים שאולי לא יהיו זמינים באמצעות תזונה בלבד. הם עשויים גם לעזור להפחית עייפות, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, לתמוך במערכת החיסון ולסייע במניעת מחלות. על ידי שילוב ויטמינים ותוספי תזונה בתזונה שלנו, אנחנו יכולים להבטיח שגופנו מקבל את כל אבות המזון שהוא צריך כדי לתפקד במיטבו.

בחינת מיתוסים על ויטמינים ותוספי תזונה

יש לא מעט מיתוסים כאלו. למרבה הצער, לא כל המידע סביב ויטמינים ותוספי תזונה מדויק ומיתוסים רבים הונצחו לאורך זמן. במאמר זה, נסתכל על 13 מיתוסים על ויטמינים ותוספי תזונה שהם פשוט לא נכונים.

מיתוס 1: תוספי תזונה יכולים לפצות על תזונה לקויה.

המיתוס שתוספי ויטמינים יכולים לפצות על תזונה לקויה הוא בדיוק זה – מיתוס. בעוד תוספי תזונה וויטמינים עשויים לספק רכיבי תזונה חיוניים ולתמוך בתפקוד בריא של הגוף, הם אינם יכולים להחליף את היתרונות התזונתיים החשובים של תזונה מאוזנת ובריאה הכוללת מיני מזונות רבים. אכילה מרובה של מזונות כגון פירות וירקות הכוללים ויטמינים רבים כמו ויטמין C, מוצרי חלב, דגנים מלאים, חלבונים רזים, שומנים בריאים, דגים הכוללים אומגה 3 ומזונות עשירים בחומרים מזינים אחרים היא המפתח לשמירה על בריאות מקסימלית. יש להשתמש בתוספי תזונה כדי להשלים תזונה שהיא כבר בריאה, לא להחליף אותה.

מזון עשיר בחומצה פולית

מיתוס 2: כל הויטמינים והתוספים זהים.

כל הויטמינים והתוספים זהים – לא נכון. יצרנים שונים משתמשים במרכיבים, תהליכים ומקורות שונים עבור המוצרים שלהם, לכן חשוב לעשות מחקר ובדיקה לפני רכישת ויטמין או תוסף כלשהו. בנוסף, לא כל הויטמינים והתוספים מכילים את אותה כמות של חומרים פעילים, לכן חשוב לבדוק את התוויות כדי לוודא שמקבלים את מה שצריכים עם כל מוצר. יתר על כן, ויטמינים ותוספי תזונה מסוימים עשויים גם לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות או להיות בעלי תופעות לוואי שליליות אם נלקחים במינון גבוה מדי. התייעצות עם רופא היא תמיד נבונה כאשר שוקלים לקחת תוספי תזונה, ויטמינים או מינרלים.

מיתוס 3: ויטמינים ותוספי תזונה יכולים לרפא מחלות.

המיתוס שוויטמינים ותוספי תזונה יכולים לרפא מחלות שקרי. אמנם נטילת תוספי תזונה וויטמינים עשויים לעזור לתמוך בבריאות ובריאות כללית, אך הם אינם מהווים תחליף לטיפולים רפואיים אמיתיים. יש להשתמש בוויטמינים ובתוספי תזונה בשילוב עם תרופות מסורתיות או טיפולים אחרים מכיוון שאין להם אותן השפעות כמו טיפולים רפואיים שנקבעו על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. מומלץ לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר ויטמינים או תוספים, במיוחד אם אתה כבר נוטל תרופות או שיש לך מחלות קיימות בעיקר משמעותיות כמו מחלות לב, סוכרת או סרטן.

בעיות זיכרון

מיתוס 4: לא צריך מקורות מזון אחרים אם לוקחים ויטמינים ותוספי תזונה.

ויטמינים ותוספי תזונה צריכים לשמש כתמיכה נוספת, במקום תחליף לאכילה בריאה. אכילת תזונה מאוזנת מלאה במגוון מזונות מלאים תספק רכיבים תזונתיים חיוניים, מינרלים וויטמינים בצורתם הטבעית ביותר וכן סיבים תזונתיים החשובים לעיכול תקין ולבריאות לטווח ארוך. אלו יכללו אומגה 3, ויטמין C, ויטמין D ועוד ויטמינים ותוספי תזונה חשובים שיכולים לעזור להשלים את התזונה שלך ועשויים להיות מועילים עבור אלה שאינם מסוגלים לקבל כמויות נאותות ממקורות מזון אחרים. עם זאת, חשוב לזכור שמוצרים אלו אינם נועדו להחליף ארוחות; במקום זאת, יש להשתמש בהם בנוסף למזון שכבר נמצא בתוכנית האכילה היומית שלך. לכן מיתוס זה פשוט לא נכון

פרוביוטיקה באוכל

מיתוס 5: תוספי ויטמין יכולים להחליף פעילות גופנית.

ויטמינים ותוספי תזונה אינם תחליף לפעילות גופנית סדירה, אשר חיונית לבריאות. פעילות גופנית עוזרת לשפר את טונוס השרירים וחוזקם, להפחית את הסיכון למחלות, לחזק את העצמות ולהילחם בבעיות נפשיות כמו דיכאון או חרדה. יש להשתמש בוויטמינים ובתוספי תזונה בנוסף לתזונה מעוגלת ופעילות גופנית סדירה על מנת להפיק מהם את מירב התועלת. בקיצור, גם מיתוס זה לא נכון

אבקת חלבון עוזרת לספורטאים

מיתוס 6: ויטמינים ותוספי מזון טבעיים טובים מאלה הסינתטיים.

הרעיון שתוספי תזונה או ויטמין טבעיים עדיפים על אלה הסינתטיים אינו בהכרח נכון. למרות שלמקורות טבעיים של ויטמינים ומינרלים יש בדרך כלל פחות תופעות לוואי, ייתכן שהם לא יהיו יעילים כמו גרסאות סינתטיות. ויטמינים ומינרלים סינתטיים עוברים תהליך הנקרא חיזוק אשר מביא לצורה מרוכזת יותר של החומר התזונתי, מה שמקל על ספיגת הגוף. בסופו של דבר, חשוב לעשות את המחקר שלך ולהתייעץ עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי תזונה כלשהם כדי להבטיח שאתה מקבל את הסוג והכמות הנכונים לצרכים האישיים שלך.

מיתוס 7: כדאי ליטול יותר ויטמינים ותוספי מזון לבריאות טובה יותר.

ויטמינים ותוספי מזון יכולים להיות חלק חשוב בתמיכה בבריאות וברווחה הכללית שלך. עם זאת, עדיף לדבר עם הרופא תחילה לפני הוספת משהו חדש למשטר תזונה שלך. לא תמיד יש צורך בתוספי תזונה, אך הם יכולים לספק תמיכה נוספת בשילוב עם תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. שקול לנהל יומן מזון או לעקוב אחר המזון שאתה צורך על בסיס יומיומי כדי להבטיח שאתה מקבל את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף שלך צריך.

מיתוס 8: ויטמינים ותוספי מזון יעלו את רמות האנרגיה שלך באופן משמעותי.

בעוד ויטמינים ותוספי מזון יכולים לספק מגוון יתרונות בריאותיים, הגדלת רמות האנרגיה שלך אינה בהכרח אחת מהן. כדי להגביר את רמות האנרגיה שלך, חשוב להתמקד בשינויים באורח החיים הכוללים אכילת מזון בריא, פעילות גופנית סדירה והרבה שינה רגועה. חומרים מזינים מסוימים עשויים למלא תפקיד בשיפור העייפות, כגון ויטמין B12 או ברזל. אמנם ישנם כמה תוספי תזונה שנוסחו במיוחד למטרות להגברת האנרגיה, אבל עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוסף כלשהו – ללא קשר לייעודו.

מנוחה והתרעננות עוזרים למלא אנרגיה

מיתוס 9: אפשר ליטול ויטמינים ותוספי מזון ללא התייעצות עם רופא.

עוד מיתוס לא נכון. בדרך כלל לא מומלץ ליטול ויטמינים ותוספי תזונה ללא התייעצות תחילה עם רופא בעיקר אם אתה סובל ממחלות משמעותיות כמו מחלות לב, סוכרת, סרטן וכדומה. תוספי תזונה יכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות וטיפולים אחרים, כמו גם יש להם תופעות לוואי אפשריות, וזו הסיבה שחשוב לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף חדש. הרופא שלך יכול גם להמליץ ​​על מינונים מתאימים של ויטמינים ומינרלים ספציפיים, במידת הצורך. בסופו של דבר, נטילת ויטמינים ותוספי מזון צריכה להיעשות רק בשילוב עם תזונה מאוזנת הכוללת שפע של פירות וירקות.

מיתוס 10: תוספי ויטמין יכולים לפצות על צריכת אלכוהול ועישון.

תוספי ויטמינים אינם יכולים לפצות על ההשפעות של אלכוהול או עישון. בעוד ויטמינים ומינרלים מסוימים עשויים לסייע בתמיכה בבריאות הכללית, תוספת של חומרים מזינים נוספים לא תבטל את הנזק או תשים קץ להשלכות הבריאותיות השליליות הקשורות לצריכת אלכוהול ולעישון. עישון ואלכוהול עלולים לגרום נזק משמעותי לגוף שלך ולהשפיע על הבריאות הכללית שלך, וזו הסיבה שעדיף להימנע מהם לחלוטין, אם אפשר. אכילת תזונה מאוזנת עשירה בפירות, ירקות וחלבונים רזים יכולה לספק את הויטמינים והמינרלים שהגוף שלך צריך כדי להישאר בריא.

מיתוס 11: מינונים גבוהים של ויטמינים ותוספי מזון אינם מסוכנים.

חשוב לציין כי מינון יתר של ויטמין או מינרל מסוימים עלולה להיות מסוכנת ומזיקה לבריאותו. בדרך כלל, עדיף להקפיד על המינון המומלץ כפי שמצוין על התווית של כל מוצר שאתה לוקח. ויטמינים מסוימים, כגון ויטמין A וויטמין D, יכולים להצטבר בגוף אם נלקחים בכמויות גדולות לאורך תקופה ממושכת. במקרים מסוימים, מינונים גבוהים של ויטמינים ומינרלים מסוימים יכולים למעשה להיות רעילים או לגרום לתגובות שליליות אחרות כמו בחילות, הקאות, התכווצויות או שלשולים. אז עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף חדש או הגדלת המינון שלך מהכמות המוצעת.

מיתוס 12: אתה לא צריך לקחת ויטמינים אם אתה אוכל בריא.

אכילת תזונה מאוזנת יכולה לספק לגוף את הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו כדי להישאר בריא. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים להפיק תועלת מנטילת תוספי מזון ספציפיים. לדוגמה, אם יש לך מחסור בוויטמין או אלרגיות שמגבילות את בחירת המזון שלך, תוספי ויטמין יכולים לעזור להבטיח שתקבל את החומרים המזינים שאתה צריך. בנוסף, מי שלא אוהב מאכלים מסוימים בגלל טעם או חוסר אהבה ממרקמים מסוימים עשויים לבחור בתוסף כדי לקבל את המנה היומית שלהם של חומר תזונתי מסוים. בסופו של דבר, התייעצות עם רופא היא הדרך הטובה ביותר לקבוע אם נטילת תוסף עשויה להועיל לבריאותך.

מיתוס 13: ויטמינים ותוספי מזון יכולים לעזור לך לרדת במשקל במהירות.

ויטמינים ותוספי מזון יכולים להיות מועילים כדי לעזור לך להגיע ליעדי הירידה במשקל. למרות שהם עשויים שלא להחליף אכילה בריאה או פעילות גופנית, הם יכולים לעזור להשלים את התזונה שלך ולהבטיח שאתה מקבל את כל הויטמינים והמינרלים החיוניים הדרושים לגוף בריא. למרות שתוספי מזון יכולים לעזור בירידה במשקל, חשוב לזכור כי נטילת יתר של ויטמינים ומינרלים מסוימים עלולה להיות מסוכנת לבריאות האדם, לכן עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף חדש. בנוסף, ההסתמכות על תוספי מזון כמקור עיקרי לחומרים מזינים אינה מומלצת מכיוון שמקורות טבעיים כגון פירות וירקות מספקים מרכיבים מועילים אחרים שלא ניתן למצוא ברוב התוספים.

ויטמינים

לסיכום, ויטמינים ותוספי מזון יכולים להיות מועילים לבריאות הכללית אם נלקחים כראוי. עם זאת, חשוב לזכור כי נטילת יותר מדי של ויטמינים ומינרלים מסוימים עלולה להיות מסוכנת לבריאות האדם, לכן עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף חדש. בנוסף, למרות שהם עשויים לעזור בירידה במשקל, הם לא צריכים להחליף הרגלי אכילה או פעילות גופנית בריאים. בסופו של דבר, תזונה נכונה היא הגורם החשוב ביותר בכל הקשור לשמירה על אורח חיים בריא.

רוצה לדעת עוד על ויטמינים ותוספי תזונה? רוצה הבין איך לשפר את הבריאות שלך? קרא עוד על הנושא בבלוג שלנו

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *