מולטי ויטמין לנשים
|

כל מה שאת צריכה לדעת על מולטי ויטמין לנשים

כשזה מגיע למולטי ויטמינים, רוב האנשים חושבים עליהם כעל דרך לעזור לעצמם להשלים את הפערים התזונתיים בתזונה שלהם. אבל מה אם אין לך מחסור בויטמינים או מינרלים מסוימים? האם עדיין כדאי לקחת מולטי ויטמינים? התשובה היא "כן!" מולטי ויטמין לנשים נןשא בשורה של יתרונות, ללא קשר לשאלה אם הם חסרים בחומרים מזינים מסוימים.

במאמר זה נסקור את נושא המולטי ויטמינים לנשים וכל מה שנוגע בו. חשוב להגיד לפני שנתחיל שמולטי ויטמינים עבור גברים שונים בתכלית במינון, בהרכב וביכולות

מהו מולטי ויטמין

 מולטי ויטמין הוא תוסף תזונה המכיל ויטמינים, מינרלים וחומרי תזונה אחרים. תוספי מזון אלה נועדו לעזור לגוף שלך לקבל את החומרים המזינים שהוא צריך מהתזונה שלך. הם משמשים גם לטיפול או מניעת חוסרים בויטמינים ומינרלים. מולטי ויטמינים זמינים בצורות שונות, כולל גלולות, כמוסות, טבליות, אבקות ונוזלים.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים נוטלים מולטי ויטמינים. יש אנשים שלוקחים אותם כדי לשפר את בריאותם הכללית או כדי למנוע מחסור בוויטמינים או מינרלים. אחרים לוקחים אותם כדי לפצות על תזונה לקויה או כדי לטפל במצב רפואי ספציפי.

מולטי ויטמינים יכולים לשמש גם כאמצעי מניעה נגד מחלות כרוניות מסוימות, כמו מחלות לב וסרטן. הם עשויים גם לעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר או ירידה קוגניטיבית אחרת. בנוסף, מולטי ויטמינים יכולים לעזור להגביר את המערכת החיסונית ולהגביר את רמות האנרגיה.

אם יש לך תזונה מאוזנת היטב, ייתכן שלא תזדקקי למולטי ויטמין. עם זאת, אם יש לך חששות בריאותיים ספציפיים או שאת לא מקבל מספיק חומרים מזינים מהתזונה שלך, ייתכן שתרצי להתייעץ עם הרופא שלך אם מולטי ויטמינים מתאימים לך או לא. אולי כדאי לשקול נטילת מולטי ויטמין גם אם את בהריון או מניקה, אם את ספורטאית, או אם את מעל גיל 50.

מולטי ויטמינים לנשים מכילים את כל הויטמינים שאת צריכה

איזה מולטי ויטמין נשים צריכות

כשזה מגיע לוויטמינים ומינרלים, לנשים יש צרכים ייחודיים. לכן נטילת מולטי ויטמין כל כך חשובה לנשים בכל הגילאים.

מדוע נשים זקוקות למולטי ויטמין

ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו עובר שינויים המשפיעים על הצרכים התזונתיים שלנו. במהלך שנות הפוריות, למשל, אנו זקוקים ליותר ברזל מהרגיל עקב איבוד דם בזמן הווסת. הריון והנקה גם מדללים את מאגרינו מחומרים מזינים מסוימים כמו חומצה פולית, סידן וויטמין D. וככל שאנו מתבגרים, אנו עלולים לספוג חומרים מזינים בצורה פחות יעילה או לא לקבל מספיק ויטמינים מהתזונה שלנו בלבד. לכן מולטי ויטמין הוא חלק חשוב משגרת הבריאות של כל אישה.

מסקנה: מולטי ויטמינים הוא חלק חשוב משגרת הבריאות של כל אישה. אבל עם כל כך הרבה מוצרים בשוק, איך תדע איזה מהם מתאים לך? על ידי התחשבות בגיל, בהיסטוריה הבריאותית ובשימוש בתרופות, אתה יכול לצמצם את הבחירות שלך ולמצוא את התוסף המושלם לצרכים שלך.

מתי כדאי ליטול מולטי ויטמין

ישנן סיבות רבות לקחת ויטמינים אם אתן נשים. ברוב המקרים זה יהיה תלוי בגיל שלך, במצבך הרפואי ובמטרות הבריאות שאתה רוצה להשיג. עם זאת, כדי לתת מידע כללי, החלטנו לפצל אותו על סמך גיל

מולטי ויטמין לנשים בשנות העשרים והשלושים לחייהן

כאשר נשים נכנסות לשנות העשרים או השלושים לחייהן, הן מתמודדות עם מספר אתגרים חדשים, הן פיזית והן רגשית. בזמן המעבר הזה, חשוב לוודא שהן מקבלות את כל אבות המזון שהן צריכות כדי להישאר בריאות. מולטי ויטמין הוא דרך מצוינת לעשות זאת. מולטי ויטמינים מכילים מגוון של רכיבי תזונה חיוניים, כולל ויטמינים A, C ו-E, החשובים לבריאות הכללית. הם מכילים גם חומצה פולית, שחשובה במיוחד לנשים בגיל הפוריות. נטילת מולטי ויטמין מדי יום יכולה לעזור להבטיח שנשים בשנות העשרים לחייהן מקבלות את החומרים המזינים הדרושים להן כדי להישאר בריאות ולשגשג. 

כאשר נשים נכנסות לשנות השלושים לחייהן, הן עשויות להתחיל להבחין בכמה שינויים בגופן. העור שלהם עשוי להיות יבש יותר, והם עלולים להתקשות לישון יותר. הן עשויות גם להתחיל להרגיש עייפות ולחוצות יותר. בעוד שהשינויים הללו נורמליים, הם יכולים להיות מתסכלים. למרבה המזל, יש שינוי אחד פשוט שיכול לעזור לטפל ברבים מהבעיות הללו: נטילת מולטי ויטמין המיועד לנשים בשנות השלושים לחייהן.

כדאי להתחיל עם מוטי ויטמינים כבר בגילאים הצעירים

מולטי ויטמינים מנוסחים כדי לספק את החומרים המזינים שנשים זקוקות להם בשלב זה של החיים. לעתים קרובות הם כוללים מרכיבים כמו ביוטין וחומצה פולית, המסייעים לתמוך בעור ושיער בריאים. הם גם מכילים בדרך כלל ויטמינים B6 ו-B12, שיכולים לעזור לשפר את רמות האנרגיה ולהפחית מתח. בנוסף, חלק מהמולטי ויטמינים כוללים גם עשבי תיבול כמו ג'ינסנג ואשווגנדה, שיכולים לעזור לקדם שינה טובה יותר. על ידי נטילת מולטי ויטמין מדי יום, נשים בשנות השלושים לחייהן יכולות לעזור לקזז כמה מהשינויים הנפוצים שהן חוות.

מולטי ויטמינים לנשים בשנות הארבעים לחייהן

כאשר נשים נכנסות לגיל הארבעים, הן עשויות להתחיל להבחין בשינויים בגופן. הם עשויים להתקשות יותר לישון, העור שלהם עשוי להתייבש, והם עשויים להתחיל להרגיש עייפים יותר במהלך היום. רבים מהשינויים הללו נובעים משינויים הורמונליים המתרחשים כאשר נשים מתקרבות לגיל המעבר. כדי לסייע במאבק בשינויים אלו, רופאים רבים ממליצים לנשים בשנות הארבעים לחייהן ליטול מולטי ויטמין יומי הכולל מגוון של ויטמינים כגון ויטמין D, ויטמין C או חומצה פולית. מולטי ויטמינים יכולים לעזור להגביר את רמות האנרגיה, לשפר את בריאות העור ולקדם שינה טובה יותר. בנוסף, הם יכולים גם לעזור להפחית את הסיכון למחלות כרוניות מסוימות. ככל שנשים מתבגרות, יותר ויותר חשוב לנקוט בצעדים כדי לשמור על בריאותן. נטילת מולטי ויטמין היא דרך קלה ויעילה לעשות בדיוק את זה.

מולטי ויטמינים לנשים בשנות החמישים לחייהן

לנשים בשנות החמישים לחייהן צרכים תזונתיים ייחודיים. הגוף שלהם עובר שינויים, וייתכן שהם לא מקבלים את כל אבות המזון שהם צריכים מהתזונה שלהם. זה המקום שבו מולטי ויטמינים נכנסים לתמונה. מולטי ויטמינים נועדו למלא את הפערים התזונתיים בתזונה שלך ולתמוך בבריאות הכללית. בעת בחירת מולטי ויטמין, חשוב לבחור אחד המותאם במיוחד לצרכים שלך. לנשים בשנות החמישים לחייהן, יש כמה רכיבי שכדאי לחפש במולטי ויטמין :

  • סידן: סידן חיוני לבריאות העצם. ככל שנשים מתבגרות, הסיכון שלהן לאוסטיאופורוזיס עולה. תוסף סידן יכול לעזור להפחית את הסיכון הזה.
  • ויטמין D: ויטמין D מסייע לגוף לספוג סידן והוא חשוב גם לבריאות העצם. זה יכול להיות קשה לקבל מספיק ויטמין D מהתזונה בלבד, ולכן תוסף יכול להועיל.
  • ויטמיני B: משפחת ויטמין B חשובים לייצור אנרגיה ולחילוף חומרים. הם עשויים גם לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ

אם את מעל גיל 50, למשל, ייתכן שתרצה לבחור פורמולה בכירה הכוללת רכיבי תזונה כמו ויטמין B12 וסידן החשובים לבריאות העצם. אם יש לך היסטוריה של מחלות לב או לחץ דם גבוה, חפשי רכיבים במולטי ויטמין המכיל CoQ10 או מרכיבים אחרים התומכים בבריאות הלב. ואם את נוטלת תרופות כמו גלולות למניעת הריון או אספירין באופן קבוע, שוחחי עם הרופא שלך אם את צריכה תוסף המכיל חומצה פולית נוספת או ויטמין K.

מולטי ויטמינים לנשים בשנות השישים לחייהן

כאשר נשים מגיעות לשנות השישים לחייהן, הן עשויות להתחיל לחוות שינוי בצרכים התזונתיים שלהם. בפרט, ייתכן שהן יצטרכו להתחיל לקחת מולטי ויטמין כדי להבטיח שהן מקבלות את כל אבות המזון שהן צריכות. בעוד שמולטי ויטמין אינו יכול להחליף תזונה בריאה, הוא יכול לעזור להשלים את החסר. יתר על כן, מולטי ויטמינים יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לבעיות בריאותיות מסוימות, כגון אוסטאופורוזיס ומחלות לב. כאשר בוחרים תוסף מולטי ויטמינים מומלץ, חשוב לבחור אחד שמיועד במיוחד לנשים מעל גיל 60. זה יבטיח שהוא מכיל את התערובת הנכונה של ויטמינים ומינרלים. עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, מציאת המולטי ויטמין המתאים יכולה להיראות מרתיעה. עם זאת, על ידי ביצוע קצת מחקר ושיחה עם הרופא שלך, את יכולה להיות בטוחה למצוא מולטי ויטמין איכותי העונה על הצרכים הספציפיים שלך.

מהם הסוגים הטובים ביותר של מולטי ויטמינים לנשים?

מידה אחת לא מתאימה לכולם כשמדובר מולטי ויטמינים. הצרכים הספציפיים של הגוף שלך משתנים ככל שאת מתבגרת, לכן חשוב למצוא תוסף שעונה על הצרכים הללו. להלן כמה מהמולטי ויטמינים הטובים ביותר לנשים בשלבי חיים שונים:

אם את מחפשת בריאות כללית ובריאות כללית: חפשי תוסף מקיף לנשים שמחפשות לשפר את הבריאות הכללית ואיכות חיים. נסי למצוא מולטי ויטמינים המכילים פירות וירקות, כמו גם פרוביוטיקה ואנזימים, הכל בטבליה נוחה אחת.

חשוב לבחור במולטי ויטמין איכותי

אם את מנסה להיכנס להריון, חפשי תוסף יומי שנועד לשפר את הפוריות וכן ערכה לחיזוי ביוץ שיעזור לך לאתר את הימים הפוריים ביותר שלך. זה יכול לתת לך דחיפה קטנה נוספת.

אם את בגיל המעבר, חפשי מולטי ויטמינים המיועדים במיוחד לנשים שעוברות גיל המעבר. זה צריך לכלול ויטמינים B6 ו-B12 כדי לעזור עם רמות האנרגיה, כמו גם סידן וויטמין D3 כדי לתמוך בבריאות העצם – שתי דאגות נפוצות במהלך גיל המעבר.

כפי שאת יכולה לראות, אין פתרון אחד שמתאים לכולם בכל מה שקשור למציאת המולטי ויטמין הטוב ביותר לנשים. הצרכים הספציפיים של הגוף שלך משתנים ככל שאת מתבגרת, לכן חשוב למצוא תוסף שעונה על הצרכים הללו. אם אינך בטוחה מאיפה להתחיל, דברי עם הרופא שלך או עם דיאטנית רשומה שיוכלו לעזור לך למצוא את התוסף המתאים לגוף ולאורח החיים הייחודי שלך.

מהם היתרונות של נטילת מולטי ויטמין לנשים

ויטמינים ומינרלים הם רכיבים תזונתיים חיוניים שהגוף שלנו צריך לתפקוד תקין. אמנם אנחנו יכולים לקבל את רוב החומרים המזינים האלה מהתזונה שלנו, אבל לפעמים קשה להשיג את כל החומרים המזינים שאנחנו צריכים ממזון בלבד. כאן נכנסים המולטי ויטמינים לתמונה.

מולטי ויטמינים הם תוספי תזונה המכילים מגוון ויטמינים ומינרלים, מה שמקל על הבטחתך לקבל את כל מה שאתה צריך. עבור נשים, מולטי ויטמינים יכולים להיות מועילים במיוחד. הם יכולים לעזור למילוי כל הפערים התזונתיים בתזונה שלך, והם יכולים גם לעזור להפחית את הסיכון לכמה מצבים בריאותיים, כגון אוסטאופורוזיס ואנמיה מחוסר ברזל.

להלן כמה מהיתרונות של נטילת מולטי ויטמינים:

מולטי ויטמינים לנשים גורמים לתפקוד בריא יותר של שרירים

עבור נשים, נטילת מולטי ויטמין היא חלק חשוב בשמירה על בריאות. עם זאת, נשים רבות אינן מבינות שלקיחת מולטי ויטמין מומלץ יכולה גם לעזור לשמור על בריאות השרירים שלהן ותפקוד תקין.

מולטי ויטמין לנשים עוזר לפעילות ספורטיבית

מולטי ויטמינים חשובים לבריאות האישה מכיוון שהם מספקים לגוף את רכיבי התזונה החיוניים להם הוא זקוק לתפקוד תקין. השרירים אינם שונים; הם זקוקים לחומרי הזנה הנכונים כדי לתפקד כראוי. כאשר השרירים אינם מקבלים את החומרים המזינים להם הם זקוקים, הם עלולים להיות חלשים ולא מסוגלים לפעול במיטבם. לכן זה כל כך חשוב לוודא שאתה מקבל מספיק מהוויטמינים והמינרלים הנכונים בתזונה שלך.

המולטי ויטמין יכול לעזור להבטיח שהשרירים שלך מקבלים את החומרים המזינים הדרושים להם לתפקוד תקין. ישנם כמה ויטמינים ומינרלים מרכזיים החשובים במיוחד לתפקוד בריא של השרירים, כולל ויטמין D, מגנזיום וחלבון. ויטמין D חיוני לספיגת סידן, הנחוץ לעצמות ושרירים חזקות. מגנזיום עוזר לווסת את התכווצויות השרירים, וחלבון חיוני לגדילה ותיקון שרירים. על ידי נטילת מולטי ויטמין המכיל את רכיבי התזונה העיקריים הללו, אתה יכול לעזור לשמור על בריאות השרירים שלך ותפקוד תקין.

מולטי ויטמינים לשיפור בריאות העצם שלך

ככל שאנו מתבגרים, בריאות העצם שלנו הופכת חשובה יותר ויותר. זה נכון במיוחד עבור נשים, שיש להן סיכוי גבוה יותר מגברים לפתח אוסטאופורוזיס – מצב שמוביל לעצמות חלשות ושבירות. אמנם אין גלולת קסם שיכולה למנוע אוסטאופורוזיס, אבל נטילת מולטי ויטמין יומי היא דרך טובה להבטיח שלגוף שלך יש את החומרים המזינים הדרושים לו כדי לתמוך בעצמות חזקות. הנה מה שאתה צריך לדעת על בריאות העצם ומולטי ויטמינים לנשים.

חשיבות הסידן לבריאות העצם

סידן חיוני לבריאות העצם. זה עוזר לשמור על עצמות חזקות ומפחית את הסיכון לשברים. הצריכה היומית המומלצת של סידן לנשים מעל גיל 50 היא 1200 מ"ג — וזה רק לצורך תחזוקה. אם אתה מנסה למנוע או לטפל באוסטיאופורוזיס, ייתכן שתצטרך אפילו יותר סידן מזה. הדרך הטובה ביותר לקבל מספיק סידן היא באמצעות דיאטה; עם זאת, נשים רבות מתקשות לספק את צורכי הסידן שלהן באמצעות תזונה בלבד. זה המקום שבו תוספים נכנסים לתמונה.

מולטי ויטמינים ובריאות העצם

מולטי ויטמינים הם דרך מצוינת להשלים את הפערים התזונתיים בתזונה שלך ולהבטיח שלגוף שלך יש את כל מה שהוא צריך כדי לתמוך בעצמות חזקות – כולל סידן. עם זאת, לא כל המולטי ויטמינים נוצרים שווים. כשאתם בוחרים את המולטי ויטמין, חפשו כזה שמכיל לפחות 100% מהצריכה היומית המומלצת (RDI) עבור סידן. כמו כן, תרצה לוודא שתכולת ויטמין D מספקת; ויטמין D עוזר בספיגת סידן, לכן חשוב לוודא שאתה מקבל מספיק משני אבות המזון.

אם את מודאגת לגבי בריאות העצם שלך, נטילת מולטי ויטמין יומי היא מקום טוב להתחיל בו. הקפידי לבחור ויטמין המכיל 100% מה-RDI לסידן וכמויות נאותות של ויטמין D. זכור, עם זאת, שתוספי תזונה לעולם אינם יכולים לתפוס את מקומה של תזונה בריאה – אז הקפידי לאכול הרבה מזונות עשירים בחומרים מזינים. נו!

מולטי ויטמינים לשיפור בריאות הלב

מחלת לב היא אחת מגורמי המוות המובילים בקרב נשים ברחבי העולם. כמה מחקרים הראו כי נטילת המולטי ויטמין יומי עשויה לסייע בהפחתת הסיכון של אישה לפתח מחלות לב ב-30 אחוזים. ייתכן שהסיבה לכך היא שלוויטמינים C ו-E, שני ויטמינים המצויים ברוב המולטי-ויטמינים, יש תכונות נוגדות חמצון שיכולות לסייע בהגנה מפני מחלות לב.

האם מולטי ויטמינים יכולים לשפר את בריאות העור שלך?

אם את כמו רוב הנשים, את תמיד מחפשת דרכים לשפר את בריאות העור שלך. כנראה יש לך שגרת טיפוח יומית הכוללת ניקוי, חיטוב ולחות. אבל מה אם הייתה דרך אחרת להשיג עור בריא יותר? מה אם תוכלי לשפר את בריאות העור שלך מבפנים החוצה? זה המקום שבו מולטי ויטמינים נכנסים לתמונה.

הוויטמינים והמינרלים שבמולטי ויטמינים יכולים לעזור לשפר את בריאות העור שלך במספר דרכים. ראשית, הם יכולים לעזור לשפר את הבריאות הכללית שלך, מה שאומר שהעור שלך יהיה מסוגל יותר להדוף זיהומים ומחלות. בנוסף, ויטמינים ומינרלים ספציפיים יכולים לעזור לשפר את בריאות העור שלך ישירות. לדוגמה, ויטמין A חיוני לתחלופת התאים, מה שאומר שהוא יכול לעזור להפחית את הופעת הקמטים והקמטוטים. ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לסייע בהגנה על העור מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. וויטמין E ידוע ביכולתו להפחית דלקת, מה שיכול להועיל אם אתם סובלים מאקנה או ממחלות עור אחרות.

מולטי-ויטמין טוב לבריאות העור

בעוד שמולטי ויטמינים בהחלט יכולים להועיל לשיפור בריאות העור שלך, חשוב לזכור שאין להשתמש בהם כתחליף לתזונה ואורח חיים בריאים. אכילת תזונה מזינה ופעילות גופנית מרובה הם עדיין הדרכים הטובות ביותר להשיג עור בריא. אבל אם את מחפשת דרך נוספת לעזור לשפר את בריאות העור שלך, הוספת מולטי ויטמין לשגרת היומיום שלך היא מקום מצוין להתחיל בו.

החשיבות של מולטי ויטמין לנשים בהריון

הריון הוא תקופה שבה הגוף של האישה עובר כמה שינויים גדולים. שינויים אלו עלולים להעמיס על מאגרי התזונה של האישה, וזו הסיבה שרופאים רבים ממליצים לנשים הרות ליטול מולטי ויטמין יומי. מולטי ויטמינים יכולים לעזור לנשים בהריון לקבל את חומרי התזונה הדרושים להם, כולל חומצה פולית, החשובה להתפתחות הצינור העצבי של התינוק.

מהם המרכיבים של מולטי ויטמין לנשים

בדיוק כמו בנזין לרכב או מים לצמח, הגוף שלנו זקוק לחומרי הזנה הנכונים כדי לתפקד כראוי. אבל בניגוד למכונית או לצמח, הגוף שלנו לא יכול לייצר את כל מה שאנחנו צריכים בעצמנו. עלינו לקבל את רכיבי התזונה החיוניים הללו מהמזון שאנו אוכלים, ובמקרים מסוימים, מתוספי תזונה.

מולטי ויטמינים הם אחת הדרכים להבטיח שאנו מקבלים את כל אבות המזון שאנו צריכים, אך עם כל כך הרבה פורמולות שונות בשוק, יכול להיות קשה לדעת איזו מהן מתאימה לנו. הנה רשימה כללית של דברים שכדאי להסתכל עליהם כאשר מחפשים מולטי ויטמינים לנשים

מולטי ויטמין לנשים כולל מספר ויטמינים ומינרלים בתוסף תזונה אחד

ויטמין A

ויטמין A חשוב לראייה, לצמיחת עצמות ולרביית תאים. זה גם עוזר לשמור על בריאות העור והריריות שלך. מקורות טובים לוויטמין A כוללים גזר, בטטה, תרד וקנטלופה.

ויטמין B6

ויטמין B6 מעורב ביותר מ-100 תגובות אנזימטיות בגוף והוא חיוני לחילוף החומרים, לתפקוד החיסון וליצור תאי דם אדומים. מקורות טובים לויטמין B6 כוללים חזה עוף, טונה, סלמון, בננות וכרוב ניצנים.

ויטמין B12

ויטמין B12 חשוב לייצור תאי דם אדומים ולתפקוד מערכת העצבים. מקורות טובים לויטמין B12 כוללים ביצים, חלב, גבינה, בקר ועוף.

ויטמין C

ויטמין C חשוב לחסינות, ריפוי פצעים וייצור קולגן. מקורות טובים לויטמין C כוללים תפוזים, תותים, פלפלים, ברוקולי וקייל.

ויטמין D

ויטמין D חשוב לבריאות העצמות שכן הוא עוזר לגוף לספוג סידן. מקורות טובים לויטמין D כוללים חלב, מיץ תפוזים מועשר, דגים שומניים כמו סלמון וטונה וביצים.

אלו הם רק חלק מהוויטמינים והמינרלים הרבים החיוניים לבריאות האישה. ישנו מגוון רחב של פתרונות בשוק וע״י הכללת מולטי ויטמין בשגרת היומיום שלך, את יכולה להיות בטוחה שאת מקבלת את כל אבות המזון שאתה צריך כדי לשמור על הבריאות והחיוניות שלך. שוחחי עם הרופא שלך או עם דיאטנית רשומה כדי לברר איזה מולטי ויטמין מתאים לך.

מה ההבדל בין מולטי ויטמינים לגברים ונשים?

אם את כמו רוב האנשים, כנראה שאתה לוקחת מולטי ויטמין כל יום כחלק משגרת הבוקר שלך. אבל האם ידעת שבעצם ישנם סוגים שונים של מולטי ויטמינים המיועדים במיוחד לגברים ולנשים?

אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין מולטי ויטמינים לגברים ולנשים הוא תערובת החומרים המזינים. לדוגמה, ברזל הוא רכיב תזונתי חשוב לנשים בגיל הפוריות מכיוון שהוא מסייע במניעת אנמיה. עם זאת, יותר מדי ברזל עלול להזיק לגברים, ולכן רוב המולטי ויטמינים לגברים מכילים פחות ברזל מאלה המיועדים לנשים.

הבדל מרכזי נוסף הוא ברמות הוויטמין והמינרלים. הקצבה התזונתית המומלצת (RDA) היא רמת הצריכה היומית הממוצעת שמספיקה לפי ההערכה כדי לענות על הצרכים של רוב האנשים הבריאים. עבור כמה ויטמינים ומינרלים, ה-RDA שונה עבור גברים ונשים. לדוגמה, ה-RDA עבור ויטמין C הוא 75 מ"ג לנשים ו-90 מ"ג לגברים. אז תגלו שרוב המולטי ויטמינים לנשים מכילים 75 מ"ג של ויטמין C, בעוד שלאלה המיועדים לגברים יש 90 מ"ג.

כשמדובר בבחירת מולטי ויטמין, חשוב למצוא אחד המותאם במיוחד למין שלך. לנשים ולגברים יש צרכים תזונתיים שונים, כך שגישה אחת מתאימה לכולם לא תפחית את זה. הקפידי לבדוק היטב את התווית כדי להבטיח שאת מקבלת את התמהיל הנכון של חומרים מזינים לצרכים שלך.

מינון מולטי ויטמין לנשים

בדרך כלל מומלץ לנשים לקחת מולטי ויטמין מדי יום על מנת להבטיח שהן מקבלות את כל אבות המזון שהן זקוקות לה. עם זאת, יש הרבה בלבול בחוץ לגבי כמה מכל ויטמין נשים צריכות לקחת.

ישנם הרבה גורמים שונים שנכנסים לקביעת מינון המולטי ויטמין המתאים לנשים, כולל גיל, תזונה, מצב בריאותי ועוד. באופן כללי, רוב המומחים ממליצים לנשים בין הגילאים 19 ל-50 ליטול מולטי ויטמין יומי המכיל 18 מיליגרם (מ"ג) של ברזל. נשים בהריון או מניקות זקוקות ליותר ברזל, לכן עליהן ליטול מולטי ויטמין המכיל 27 מ"ג ברזל.

בכל הנוגע לוויטמינים ומינרלים אחרים, הכמות היומית המומלצת (RDA) עבור רוב הוויטמינים והמינרלים נמוכה יותר לנשים מאשר לגברים. לדוגמה, ה-RDA עבור ויטמין C הוא 75 מ"ג לנשים ו-90 מ"ג לגברים. ה-RDA עבור ויטמין E הוא 15 מ"ג לנשים ו-19 מ"ג לגברים. וה-RDA לנחושת הוא 0.9 מ"ג לנשים ו-1.3 מ"ג לגברים.

חשוב לציין כי RDAs אלה הם פשוט המלצות. הם לא אמורים להילקח כבשורה; במקום זאת, יש להשתמש בהם כמדריך בעת קביעה כמה מכל ויטמין ומינרל עליך לקחת על בסיס יומי. בסופו של דבר, עדיף לדבר עם הרופא שלך על איזה סוג של מולטי ויטמין ואיזה מינון מתאים לך בהתבסס על הצרכים הייחודיים שלך.

הסכנות של מולטי ויטמין לנשים

מולטי ויטמינים נועדו להשלים את התזונה שלנו, אבל הם לא נועדו להוות תחליף לתזונה בריאה. אם אתם לא אוכלים תזונה מאוזנת, אז כדאי לשקול לשנות את התזונה במקום להסתמך רק על מולטי ויטמין. אותו דבר לגבי אם יש לך ליקויים ספציפיים; תמיד עדיף לנסות לקבל תחילה את החומרים התזונתיים מהמזון ולאחר מכן להשלים עם מולטי ויטמין במידת הצורך.

בעוד שרוב המולטי ויטמינים בטוחים לנשים לקחת, ישנם כמה שיכולים להיות מסוכנים. לדוגמה, ברזל הוא רכיב תזונתי חיוני לנשים, אך יותר מדי ברזל עלול להוביל לרעילות. כך גם לגבי ויטמין A; יותר מדי ויטמין A יכול להוביל למומים מולדים. לכן, חשוב להיות מודעים לסכנות של נטילת יותר מדי של ויטמינים ומינרלים מסוימים.

סכנה נוספת של נטילת מולטי ויטמין היא שזה יכול לתת לך תחושת ביטחון מזויפת בכל הנוגע לבריאות שלך. זה שאתה לוקח מולטי ויטמין לא אומר שאתה יכול לאכול מה שאתה רוצה ולא להתאמן. מולטי ויטמין אינו גלולת קסם שתגרום לכל בעיות הבריאות שלך להיעלם; עדיין חשוב לחיות אורח חיים בריא.

בסך הכל, בעוד שיש כמה סכנות בנטילת מולטי ויטמין, הם בדרך כלל בטוחים לנשים. רק זכרו להיות מודעים לסכנות שבנטילת יותר מדי של ויטמינים ומינרלים מסוימים, ואל תסתמכו על מולטי ויטמין כתחליף לתזונה ואורח חיים בריאים. 

לסיכום, כל אישה זקוקה לסוג שונה של מולטי ויטמין בהתאם לשלב הספציפי שלה בחיים. הזמן הטוב ביותר לקחת מולטי ויטמין הוא לפני או אחרי אכילת ארוחת בוקר. ישנם יתרונות רבים לנטילת מולטי ויטמין כגון בריאות עור טובה יותר, ציפורניים ושיער חזקות יותר, עייפות מופחתת ובסך הכל פחות ימי מחלה. הקפד לבדוק עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף ולחקור מה הכי טוב עבורך. האם את נוטלת כרגע מולטי ויטמין? איזה מותג את אוהבת?

Similar Posts

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *