אומגה 3
|

מה זה אומגה 3 ולמה זה כל כך טוב לנו

חומצות שומן אומגה-3 הן רכיבים תזונתיים חיוניים שהגוף שלנו צריך כדי לתפקד כראוי. הם חשובים במיוחד לשמירה על בריאות הלב, אבל הם מציעים גם שורה של יתרונות אחרים. יש סיבה שכולם מדברים על חומצות השומן הבריאות האלה – הן מספקות כמה הטבות בריאותיות מרשימות! בפוסט הזה, נסקור מקרוב מהן חומצות שומן אומגה 3 ומדוע הן כל כך טובות לנו. אנו גם נחקור כמה מהמקורות הטובים ביותר של אומגה 3 בחוץ.

אומגה 3 מגיע מדגים או תוספי תזונה

מהן חומצות שומן אומגה 3

אולי שמעתם על חומצות השומן מסוג אומגה 3 אבל לא יודעים בדיוק מה הן. אומגה 3 הם סוג של שומן רב בלתי רווי ומהווים רכיב תזונה חיוני לגופנו. הם נמצאים בדגים או בשמן דגים, אגוזים וזרעים מסוימים. שלוש חומצות השומן העיקריות מסוג אומגה 3 הן חומצה איקוסאטראנואית (EPA), חומצה דוקוסהקסאנואית (DHA) וחומצה אלפא-לינולנית (ALA).

ALA נמצא בשמנים צמחיים כמו זרעי פשתן, סויה ושמני קנולה. הגוף שלנו יכול להמיר ALA ל-EPA ו-DHA, עם זאת, תהליך ההמרה אינו יעיל במיוחד. לכן, עדיף לקבל EPA ו-DHA ממקורות תזונתיים כגון שמן דגים. כמה מקורות טובים של EPA ו-DHA כוללים סלמון, הרינג, מקרל, פורל, סרדינים וטונה.

מה זה עושה לגוף

חומצות שומן אומגה 3 מציעות יתרונות בריאותיים רבים. הם ידועים בעיקר בתפקידם בבריאות הלב אך יש להם גם השפעות מועילות אחרות על גופנו.

יתרונות בריאותיים

חלק מהיתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לאומגה 3 כוללים:

  • הפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ
  • הורדת רמות הטריגליצרידים
  • הפחתת רובד העורקים
  • שיפור בריאות המפרקים
  • הקלה על תסמיני דלקת פרקים
  • שיפור התפקוד הקוגניטיבי
  • תמיכה בבריאות העין
  • חיזוק המערכת החיסונית  
sliced lemon on white ceramic plate
אומגה 3 מגיע בעיקר מדגים

בהמשך המאמר נסקור בהרחבה יתרונות השימוש בחומצת שומן מהסוג הזה

 חשוב לציין שרוב המחקר על היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים נעשה על EPA ו-DHA ולא על ALA. לכן, לא ברור אם ניתן לייחס את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של אומגה 3 ל-ALA בלבד או אם תהליך ההמרה ל-EPA ו-DHA הכרחי כדי שהיתרונות הללו יתממשו. דרוש מחקר נוסף בתחום זה.

בסך הכל, חומצות השומן אלו מציעות מגוון יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. הם ידועים בעיקר בתפקידם בבריאות הלב אך יש להם גם השפעות מועילות אחרות על גופנו. אם אתם מחפשים להגביר את צריכת האומגה 3, כלול מזונות כמו סלמון, הרינג, מקרל, פורל, סרדינים וטונה בתזונה שלך או קח תוסף של שמן דגים.

היתרונות הבריאותיים של אומגה 3

עזרה עם חרדה ודיכאון?

זה לא סוד שהחרדה והדיכאון נמצאים במגמת עלייה. למעשה, על פי איגוד החרדה והדיכאון של אמריקה, הפרעות חרדה הן מחלת הנפש הנפוצה ביותר בארה"ב, המשפיעה על 40 מיליון מבוגרים. והדיכאון לא רחוק מאחור, ומשפיע על 16.1 מיליון מבוגרים אמריקאים מדי שנה. אז מה אפשר לעשות כדי לעזור? כמה מחקרים חדשים מצביעים על כך שאומגה 3 עשויה להיות חלק מרכזי בפאזל.

חרדה

כמה מחקרים ראשוניים מצביעים על כך שאומגה 3 עשויה לסייע בהפחתת תסמיני החרדה. מחקר אחד הראה שלאנשים שלקחו תוסף של שמן דגים היו רמות נמוכות יותר של חרדה מאלה שלא נטלו את התוסף. מחקרים אחרים מצאו שתוספי אומגה 3 עשויים לעזור להפחית מתח ולשפר את מצב הרוח אצל אנשים עם הפרעות חרדה.

דיכאון

דיכאון הוא מצב רפואי חמור המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אמנם קיימות אפשרויות טיפול רבות ושונות, אך אנשים מסוימים עשויים עדיין להיאבק למצוא הקלה מהתסמינים שלהם. תוסף אומגה 3 עשוי להיות תוספת מועילה לטיפולים מסורתיים כגון תרופות וטיפול.

מחקר אחד מצא שלאנשים עם דיכאון שנטלו תוסף שמן דגים היו רמות דיכאון נמוכות משמעותית מאלה שלא נטלו את התוסף. מחקרים אחרים הראו תוצאות דומות, כאשר תוספת אומגה 3 קשורה לשיפור במצב הרוח ולהפחתת הסימפטומים של דיכאון.

אם אתה נאבק בחרדה או דיכאון (או שניהם), אולי אתה תוהה אם יש משהו שאתה יכול לעשות כדי להקל על הסימפטומים שלך. אמנם אין תרופת קסם, אבל מחקרים מסוימים מראים שתוספי אומגה 3 עשויים להועיל בהפחתת תסמיני חרדה ודיכאון. אם אתה שוקל ליטול תוספי אומגה 3, הקפד לדבר עם הרופא שלך תחילה כדי לוודא שהם מתאימים לך.

אומגה 3 והעיניים שלך

כולנו יודעים שאומגה 3 טובות לבריאות שלנו. אבל האם ידעת שהם יכולים גם לשפר את בריאות העיניים שלך? מחקרים אחרונים הראו כי אומגה 3 יכולה לסייע במניעת ניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD), הגורם המוביל לעיוורון בקרב מבוגרים. AMD משפיע על המקולה, החלק בעין שאחראי לראייה חדה ומרכזית. זה גם יכול לעזור להפחית את הסיכון לקטרקט, עכירות של עדשת העין המופיעה בדרך כלל עם הגיל.

close up photo of person s eye
אומגה 3 תורם לבריאות העין וראיה טובה יותר

הקשר לבריאות העיניים התגלה לראשונה כאשר חוקרים הבחינו שלאנשים שאכלו תזונה עשירה באומגה 3 הייתה שכיחות נמוכה יותר של AMD מאשר אלו שלא אכלו. מחקרים שלאחר מכן אישרו ממצא זה. מחקר גדול אחד מצא שאנשים שאכלו דגים לפחות פעם בשבוע או נטלו תוסף שמן דגים היו בסיכון לפתח AMD בחצי מאשר אלה שאכלו דגים פחות מפעם בשבוע. מחקר אחר מצא כי אנשים שנטלו תוספי שמן דגים היו בסיכון נמוך יותר לפתח AMD מאשר אלו שלא נטלו תוספי תזונה.

אז איך אומגה 3 מגנים על העיניים שלנו? חוקרים מאמינים שהם פועלים על ידי הפחתת דלקת בכל הגוף. דלקת נחשבת למשחקת תפקיד בהתפתחות הן של AMD והן של קטרקט. בנוסף, אומגה 3 חיונית לפיתוח ולתפקוד רשתית העיניים שלנו

כיצד אומגה 3 יכולה לעזור להריון בריא

קבלת מספיק חומצות השומן במהלך ההריון חשובה גם לך וגם לתינוקך. חומרים מזינים חיוניים אלה יכולים לעזור לקדם הריון בריא וחיים מוקדמים.

כל שלוש חומצות השומן של אומגה 3 חשובות לנשים בהריון. EPA ו-DHA חיוניים להתפתחות המוח, העיניים ומערכת העצבים. ALA חשוב גם להריון מכיוון שניתן להמיר אותו ל-EPA ו-DHA בגוף.

קבלת מספיק מחומצות השומן אומגה 3 נקשרה למספר יתרונות בריאותיים במהלך ההריון, כולל סיכון נמוך יותר ללידה מוקדמת, לחץ דם גבוה וסוכרת הריון. חומצות שומן אומגה 3 חשובות גם להתפתחות המוח והעיניים אצל תינוקות. לדוגמה, DHA הוא מרכיב עיקרי ברשתית.

ישנן דרכים רבות לקבל חומצות שומן אלו במהלך ההריון. הדרך הטובה ביותר היא לאכול הרבה דגים שמנים, כגון סלמון, מקרל, סרדינים, הרינג ופורל. כוון לשתי מנות בשבוע. אם אינך אוהב דגים או חושש מחשיפה לכספית, אתה יכול לקחת תוסף שמן דגים שאושר על ידי ConsumerLabs או NSF International. אתה יכול גם לקבל כמויות קטנות של חומצות השומן של אומגה 3 ממקורות צמחיים כמו זרעי פשתן, זרעי צ'יה, פולי סויה, זרעי דלעת, שמן קנולה ואגוזי מלך.

pregnant standing near the flower
אומגה 3 עוזר בהריונות

כיצד אומגה 3 יכולה לעזור למחלות לב

מחלת לב וכלי דם היא הגורם המוביל למוות עבור גברים ונשים כאחד בעולם המערבי. מדי שנה, בארה"ב לבדה, כ-610,000 אנשים מתים ממחלות לב. גורמים רבים עלולים לסכן אותך לפתח מחלת לב וכלי דם. חלק מהגורמים הללו כוללים: היסטוריה משפחתית, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, עישון, סוכרת, עודף משקל או השמנת יתר, הרגלי אכילה לא בריאים ואי פעילות גופנית מספקת. למרבה המזל, ישנם אמצעים שתוכל לנקוט כדי להפחית את הסיכון למחלות לב. אמצעי אחד כזה הוא להגביר את צריכת חומצות השומן אומגה 3.

silver heart bowl filled of red pomegranate seeds
אומגה 3 עוזר לבריאות הלב

אומגה 3 ובריאות הלב

קיימות עדויות חזקות המצביעות על כך שחומצות השומן יכולות לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. לדוגמה, אומגה 3 הוכחה כמפחיתה את לחץ הדם ואת קצב הלב, מפחיתה את רמות הטריגליצרידים, מפחיתה את הסיכון לקצב לב חריג (הפרעות קצב), ומפחיתה את הסיכוי להיווצרות קרישי דם. בנוסף, אומגה 3 עשויה לסייע בשיפור תפקוד כלי הדם ולמנוע התפתחות של טרשת עורקים (התקשות העורקים).

למרות שרוב המחקר על הקשר בין חומצות השומן של אומגה 3 ובריאות הלב נערך באמצעות תוספי תזונה המכילים EPA ו-DHA, לא ברור אם יתרונות אלו חלים גם על ALA. כמה מחקרים הראו כי ALA עשוי לסייע בהפחתת הסיכון למחלת לב כלילית; עם זאת, מחקרים אחרים לא מצאו תועלת זו.

איגוד הלב האמריקני ממליץ לאנשים עם ידוע או בסיכון גבוה למחלת לב כלילית לצרוך כ-1 גרם ליום של EPA + DHA מדגים שמנים או תוספי שמן דגים. אנשים שאינם סובלים ממחלת לב כלילית אך רוצים למנוע אותה צריכים לשאוף ל-2 – 4 גרם ליום EPA + DHA מדגים שמנים או תוספי תזונה. יש לציין כי נטילת יותר מ-3 גרם ליום מכל שילוב של EPA + DHA עשויה להגביר את הסיכון לבעיות דימום ללא יתרונות לבביים נוספים. התייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני נטילת תוספי תזונה המכילים חומצות שומן אומגה 3 כדי לדון מה הכי טוב עבורך בהתבסס על הצרכים האישיים שלך.

ADHD בילדים וכיצד אומגה 3 יכולה לעזור

הולך וגדל של ראיות מצביע על כך שאומגה 3 עשויה לסייע בהקלה על תסמינים של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) בילדים. אם אתה הורה לילד עם הפרעת קשב וריכוז, אולי אתה תוהה האם כדאי לשקול תוספי תזונה כאלו. הנה מה שאתה צריך לדעת.

מספר מחקרים חקרו את הקשר בין אומגה 3 ל-ADHD. בסך הכל, המחקר מצביע על כך שתוספי התזונה האלו עשויים לסייע בהפחתת תסמינים של ADHD, כגון אימפולסיביות, היפראקטיביות וחוסר תשומת לב 

מחקר אחד שפורסם ב-The Lancet העריך את ההשפעה של תוספי אומגה 3 על תסמינים של ADHD בילדים בגילאי 7-13 שנים. המשתתפים חולקו באופן אקראי לקבלת מנה יומית של חומצות שומן או פלצבו למשך 16 שבועות. בהשוואה לאלו שלקחו את הפלצבו, אלו שלקחו את תוספי האומגה 3 הראו תסמינים מופחתים משמעותית של ADHD.

מחקר אחר בחן את ההשפעה על מבוגרים עם ADHD. המשתתפים חולקו באקראי לקחת מינון גבוה של חומצות השומן (9.6 גרם ליום) או מינון נמוך (1.2 גרם ליום) למשך ארבעה שבועות. אלו שנטלו את המינון הגבוה סבלו משיפור משמעותי בתסמינים בהשוואה לאלו שלקחו את המינון הנמוך או ללא תוסף כלל.

חשוב לציין שלא כל המחקרים מצאו יתרון של תוספי אומגה 3 לתסמיני ADHD. חלק מהמחקרים מצביעים על כך שרכיב זה עשוי להיות מועיל יותר להפחתת האימפולסיביות מאשר היפראקטיביות, בעוד שאחרים לא מוצאים הבדל בין שני סוגי התסמינים. יש צורך במחקר נוסף כדי להבין את תפקידה של אומגה 3 בהפחתת סימפטומים של ADHD.

טיפול בדלקות

לאומגה 3 יש תכונות אנטי דלקתיות חזקות. דלקת היא תגובה נורמלית של המערכת החיסונית של הגוף שלך כדי להגן מפני זיהום או פציעה. עם זאת, כאשר הדלקת נמשכת, היא עלולה להוביל למחלות כרוניות כמו דלקת פרקים, סוכרת ומחלות לב. חומצות שומן אלו פועלים על ידי הפחתת הייצור של תרכובות דלקתיות בגוף שלך. במחקר אחד, אנשים שנטלו תוספי אומגה 3 סבלו מירידה בסמנים של דלקת.

אומגה 3 ומחלות אוטואימוניות

מחלות אוטואימוניות מתרחשות כאשר המערכת החיסונית של הגוף שלך תוקפת בטעות תאים בריאים. זה יכול לגרום לשורה של בעיות, מכאבי פרקים ועד בעיות עיכול. כמה מחלות אוטואימוניות נפוצות כוללות מחלת קרוהן, זאבת ומחלת השימוטו.

אמנם אין תרופה למחלות אוטואימוניות, אך ישנם טיפולים שיכולים לסייע בניהול התסמינים. אחד מהטיפולים הללו הוא תוספת אומגה 3. חומצות שומן אלו עוזרות על ידי הפחתת דלקת בכל הגוף. זה יכול לעזור להקל על חלק מהתסמינים הקשורים למחלות אוטואימוניות, כגון כאבי פרקים ודלקת.

אם אתה סובל ממחלה אוטואימונית, תוספת אומגה 3 עשויה לסייע בהפחתת התסמינים שלך. חומצות השומן אומגה 3 עוזרות על ידי הפחתת דלקת בכל הגוף. אתה יכול לקבל אומגה 3 באמצעות תזונה על ידי אכילת דגים או מזונות צמחיים מסוימים. אתה יכול גם לקחת תוסף אומגה 3 בצורת כמוסה. התייעץ עם הרופא שלך לפני שמתחילים כל תוספים חדשים כדי לוודא שהם מתאימים לך.

אומגה 3 והפרעות נפשיות

האם אי פעם הרגשת שהמוח שלך קצת פגום? אתה לא יכול להתמקד, אתה עצבני, והזיכרון שלך לא מה שהיה פעם. כל אלו הם תסמינים נפוצים של הפרעה נפשית, אבל האם ידעת שיש חומר תזונתי שיכול לעזור?

ישנן שלוש דרכים עיקריות שבהן אומגה 3 יכולה לשפר הפרעות נפשיות:

1. על ידי הפחתת דלקת

2. על ידי שיפור התפקוד הקוגניטיבי

3. על ידי מילוי נוירוטרנסמיטורים

חומצות שומן אומגה 3 הן רכיבים תזונתיים חיוניים לבריאות האדם. למרבה הצער, התזונה המודרנית חסרה בשומנים חשובים אלו, מה שעלול להוביל לדלקת בכל הגוף. דלקת נקשרת למגוון הפרעות נפשיות, כולל דיכאון, חרדה והפרעה דו קוטבית. חומצות שומן מסוג זה פועלות להפחתת דלקת ולשיפור התפקוד הקוגניטיבי; הם גם משלימים נוירוטרנסמיטרים במוח, מה שעוזר לשפר את מצב הרוח והרגש.

הקשר בין אומגה 3 לסרטן

סרטן היא מחלה שנגעה כמעט בכולם בדרך זו או אחרת. ולמרות שאין תרופה בטוחה, החוקרים עבדו ללא לאות כדי לזהות טיפולים ושיטות מניעה פוטנציאליות. בשנים האחרונות, ואפשרויות של חומצות שומן אומגה 3 צצו ככלי אפשרי במאבק בסרטן.

אומגה 3 עוזר להגנה מפני סרטן

מחקרים רבים הראו כי חומצות השומן אומגה 3 עשויות לסייע בהגנה מפני סרטן. מחקר גדול אחד שנערך במהלך 20 שנה מצא שגברים שצרכו הכי הרבה אומגה 3 היו בסיכון נמוך ב-32% ללקות בסרטן הערמונית בהשוואה לאלו שצרכו הכי פחות

סקירה שיטתית נוספת בחנה נתונים מ-17 מחקרים שונים והגיעה למסקנה ש אנשים עם רמות גבוהות יותר של אומגה 3 בדם היו בסיכון נמוך ב-14% לפתח סרטן המעי הגס מאשר אלו עם רמות נמוכות יותר

אז איך אומגה 3 עוזרת למנוע סרטן? עדיין לא לגמרי ברור איך בדיוק אומגה 3 עוזרת להגן מפני סרטן. ההערכה היא שהם עשויים לפעול על ידי הפחתת דלקת בכל הגוף או על ידי שינוי האופן שבו תאים גדלים ומתחלקים

ישנם יתרונות רבים נוספים לנטילת אומגה 3 בתזונה או כתוספי תזונה כמו הפחתת אסתמה בילדים, הפחתת השומן בכבד, הקלה על כאבי מחזור, שיפור שינה ועוד. ננסה להיכנס לפרטים נוספים על כך במאמרים אחרים

דרכים להגביר את צריכת האומגה 3 שלך

אנשים רבים אינם מקבלים מספיק חומצות שומן מסוג אומגה 3 בתזונה שלהם. להלן 5 דרכים קלות לוודא שאתה מקבל מספיק מהחומר התזונתי החיוני הזה:

1. לאכול דגים שומניים. סלמון, טונה, הרינג וסרדינים הם כולם מקורות מצוינים לאומגה 3. שאפו לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע. אם אתה לא אוהב דגים, אתה יכול גם לקחת תוסף שמן דגים.

2. כלול זרעי פשתן בתזונה שלך. אתה יכול להוסיף זרעי פשתן טחונים לשייקים, יוגורט, שיבולת שועל או מאפים. זרעי פשתן הם גם מקור טוב לסיבים.

3. לאכול זרעי צ'יה. כמו זרעי פשתן, ניתן להוסיף זרעי צ'יה למגוון מנות שונות. הם גם מקור טוב לנוגדי חמצון וסידן.

4. השתמשו בשמן זית במקום בשמנים אחרים בעת הבישול. שמן זית הוא שומן בריא שעשיר באומגה 3. הוא גם עשיר בשומנים חד בלתי רוויים, שיכולים לעזור בהורדת רמות הכולסטרול.

5. הוסף אגוזי מלך לתזונה שלך. אפשר לאכול אותם כנשנוש, להוסיף אותם לסלטים או ליוגורט, או להשתמש בהם כציפוי לשיבולת שועל או לביבות. אגוזי מלך הם גם מקור טוב לויטמין E ומגנזיום.

אלו הן רק כמה דרכים קלות לוודא שאתה מקבל מספיק תוספות של חומצות שומן מסוג אומגה 3 בתזונה שלך. שילוב של יותר אומגה 3 בתזונה שלך נקשר למגוון יתרונות בריאותיים, כולל שיפור בבריאות המוח, הפחתת דלקת וסיכון נמוך יותר למחלות לב. אז למה אתה מחכה? התחל להוסיף חלק מהמזונות האלה לתזונה שלך עוד היום!

במקרה שאינך מוצא דרכים לשלב את מקורות המזון הללו בתזונה שלך, אנו ממליצים ליטול תוסף אומגה 3. ייעוץ עם הרופא שלך לגבי הצורך בנטילתו והמינון המתאים לך ולמצבך הבריאותי

כמה זה יותר מדי אומגה 3

חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן סוג של שומן רב בלתי רווי החיוני לבריאות האדם. הגוף אינו מסוגל לייצר שומני אומגה 3 בעצמו, ולכן עלינו לקבל אותם מהתזונה שלנו. ישנם שלושה סוגים עיקריים של שומני אומגה 3: ALA (חומצה אלפא-לינולנית), DHA (חומצה דוקוסהקסאנואית) ו-EPA (חומצה איקוספנטאנואית).

ALA נמצא במזונות צמחיים כגון זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. DHA ו-EPA נמצאים בדגים שומניים כמו סלמון, מקרל וסרדינים. תוספי אומגה 3 זמינים גם כן.

הצריכה היומית המומלצת של חומצות השומן אומגה 3 היא 1.1 גרם לנשים ו-1.6 גרם לגברים. ניתן להשיג זאת בקלות על ידי אכילת מנה אחת של דגים שומניים בשבוע או נטילת תוסף יומי.

צריכה עודפת של שומני אומגה 3 לא צפויה לגרום לנזק אצל מבוגרים בריאים. עם זאת, מינונים גבוהים עלולים להגביר את הסיכון לבעיות דימום ולהשפיע לרעה על תפקוד מערכת החיסון. כמו כן, חשוב לזכור כי אומגה 3 יכולה לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כך שתמיד עדיף לדבר עם הרופא לפני הגדלת הצריכה.

אומגה 3: שבירת מיתוסים

למרות שיש יתרונות רבים לנטילת אומגה 3 כחלק מהתזונה היומית שלנו, יש כמה מיתוסים שעדיף לשבור לגבי יתרונות האומגה 3:

1 . שומנים אומגה 3 הוכחו כבעלי מספר יתרונות לבריאות הלב, כולל הורדת טריגליצרידים, כולסטרול LDL ולחץ דם. עם זאת, מטה-אנליזה עדכנית של למעלה מ-80,000 אנשים מצאה שתוספי אומגה 3 לא משפיעים על הסיכון למוות מכל הסיבות או למחלות לב. המחקר לא מצא כל נזק מתוספי אומגה 3, אך חוסר התועלת מאכזב. יתכן שההשפעות המיטיבות של אומגה 3 עשויות להיראות רק באוכלוסיות מסוימות או כאשר רמות אומגה 3 נמוכות מלכתחילה. יש צורך במחקר נוסף כדי להבין את תפקידה של אומגה 3 בבריאות הלב.

2. הגדלת צריכת אומגה 3 הוצעה כטיפול אפשרי לסוכרת. עם זאת, עדויות מניסויים קליניים. אין תימוכין לטענה זו. למעשה, נראה כי הגברת צריכת אומגה 3 אינה משפיעה על רמות הסוכר בצום, תנגודת לאינסולין או המוגלובין מסוכר באלה עם סוכרת מסוג 2 או תסמונת מטבולית. אמנם לאומגה 3 עשויות להיות יתרונות בריאותיים אחרים, אין ראיות המצביעות על כך שהם יכולים למנוע או לטפל בסוכרת.

3. ההשפעות נוגדות הקרישה של חומצות השומן אומגה 3 הוצעו על ידי הפחתת צבירת הטסיות. עם זאת, ממצא זה היה שנוי במחלוקת, והראיות בעניין זה חלשות. למינונים אופייניים של שומני אומגה 3 ממזונות ותוספי תזונה יש השפעה מתונה. לכן, יש צורך במחקר נוסף כדי לקבוע אם לאומגה 3 יש השפעה משמעותית על קרישה.

לסיום, חומצות השומן אומגה 3 חשובות לגוף במובנים רבים. הם יכולים לשפר את בריאות הלב, התפקוד הקוגניטיבי ולהפחית דלקת בכל הגוף. אם אתם מחפשים להגדיל את צריכת האומגה 3 שלכם, שקול להוסיף דגים או שמן זרעי פשתן לתזונה. חשוב לדבר עם רופא לפני נטילת תוספי תזונה, שכן יותר מדי אומגה 3 עשויה להשפיע לרעה על הבריאות שלך. כדי ללמוד עוד על ויטמינים ותוספי תזונה שיכולים לשפר את בריאותך, הקפד לעיין באתר האינטרנט שלנו לקבלת מידע נוסף.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *