תוספי תזונה
| | |

היתרונות של תוספי תזונה לשיפור הבריאות שלך

תוספי תזונה נחשבים לעתים קרובות רק למפתחי גוף, אבל האמת היא שתוסף תזונה כזה או אחר יכול להועיל לכל מי שמחפש לשפר את בריאותו. במאמר זה, נדון ביתרונות של תוספי תזונה וכיצד לבחור את התוספים הנכונים עבורך. אנו נסקור גם כיצד להשתמש בתוספי תזונה בצורה נכונה וטיפים לבטיחות שכדאי לזכור. 

מה הם תוספי תזונה ומה הם עושים

תוספי תזונה הם חומרים הנלקחים דרך הפה, בדרך כלל בצורת גלולות, על מנת לשפר את הבריאות. ישנם סוגים רבים ושונים של תוספי תזונה, וניתן להשתמש בהם כדי להשיג מגוון מטרות, כגון שיפור ביצועים ספורטיביים, ירידה במשקל או פשוט להיות בריא יותר.

תוספי התזונה הנפוצים ביותר הם ויטמינים ומינרלים, שהם רכיבי תזונה חיוניים שהגוף זקוק להם על מנת לתפקד כראוי. תוספי תזונה פופולריים אחרים כוללים אבקות חלבון ותוספי צמחים.

אז אילו מתוך כלל תוספי התזונה עלי לקחת. ובכן, זה תלוי בצרכים ובמטרות האישיות שלך. אם אתם מחפשים לשפר את הבריאות הכללית שלכם, תוסף תזונה כמו מולטי ויטמין הוא מקום טוב להתחיל בו. אם אתה מעוניין לשפר את ביצועי האימון שלך, שקול לקחת תוסף חלבון או קריאטין. ואם אתה מתמודד עם מצב בריאותי ספציפי, דבר עם הרופא שלך לגבי אילו תוספי תזונה עשויים להתאים לך.

אפשר גם לשאול, כמה צריך לקחת. שוב, זה תלוי בצרכים האישיים שלך. ככלל, עדיף להתחיל עם המינון המינימלי המומלץ של תוספי מזון ולאחר מכן להעלות אותו בהדרגה לפי הצורך. חשוב לעקוב אחר ההוראות על התווית ולעולם לא לחרוג מהמינון המרבי.

האם תוספי תזונה בטוחים

באופן כללי, תוספי תזונה נחשבים בטוחים כאשר הם נלקחים במתינות. עם זאת, תוספי תזונה מסוימים יכולים ליצור אינטראקציה עם תרופות מרשם או לגרום לתופעות שליליות אם נלקחים במינונים גבוהים. לכן חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שמתחילים כל תוספים חדשים, ותמיד לקרוא את התווית בעיון כדי לוודא שנוטלים את המינון הנכון.

היתרונות של תוספי תזונה

בואו נסתכל על כמה מהיתרונות של תוספי תזונה:

1. תוספי תזונה יכולים לעזור לך לבנות מסת שריר.

אם מחפשים לבנות שריר, תוספי תזונה יכולים להיות דרך מצוינת לעזור לך להשיג את המטרה שלך. אבקות חלבון, במיוחד, יעילות בסיוע לך להעלות מסת שריר. ואם לא מקבלים מספיק חלבון מהתזונה שלך, תוספי תזונה יכולים להיות דרך מצוינת לפצות על ההבדל.

2. תוספי תזונה יכולים לעזור לך לרדת במשקל.

אם את נאבקת לרדת במשקל, תוספי תזונה יכולים להיות כלי מועיל. תוספי תזונה רבים ושונים יכולים לעזור בירידה במשקל, כולל שורפי שומן וחוסמי פחמימות. ועל ידי שימוש בתוספי תזונה בשילוב עם תזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית, אפשר להגיע ליעדי ההרזיה שלך מהר יותר ובקלות רבה יותר.

3. תוספי תזונה יכולים לשפר את הבריאות הכללית שלך.

תוסף תזונה כמו מולטי ויטמינים הם רק דוגמה אחת לתוסף שיכול לשפר את הבריאות הכללית שלך. על ידי נטילת מולטי ויטמינים באופן קבוע, ניתן לחזק את המערכת החיסונית שלך, לקבל יותר אנרגיה ולהרגיש טוב יותר באופן כללי. ומכיוון שרוב האנשים לא מקבלים את כל אבות המזון שהם צריכים מסוגי מזון בלבד, מולטי ויטמינים יכולים להיות חלק חשוב מתזונה בריאה.

4. תוספי תזונה יכולים להקל על השגת יעדי הכושר שלך.

לא משנה מהן מטרות הכושר שלך, תוספי תזונה יכולים לעזור לך להגיע אליהם מהר יותר ובקלות רבה יותר. אם מחפשים לשפר את הביצועים הספורטיביים, תוספי תזונה רבים ושונים יכולים לעזור. ואם מנסים לרדת במשקל או להיכנס לכושר, תוספי תזונה יכולים לתת לך את הדחיפה הנוספת שאתה צריך כדי להשיג את המטרות שלך.

סוגי תוספים

ניתן לסווג את רוב התוספים לאחת משתי קטגוריות: תוספים המספקים אנרגיה ותוספי תזונה המספקים חומרים מזינים. התוספים המספקים אנרגיה נקראים בדרך כלל "תוספי ביצועים" וכוללים פריטים כמו קפאין, אבקות חלבון ותוספי תזונה לפני אימון. תוספי תזונה אלה יכולים לתת לך דחיפה של אנרגיה כדי לעזור לך להתגבר על האימונים שלך.

תוספי התזונה המספקים חומרים מזינים נקראים בדרך כלל "תוספי תזונה" וכוללים פריטים כמו מולטי ויטמינים, שמני דגים ופרוביוטיקה. תוספי התזונה האלה מספקים לגוף שלך את החומרים המזינים הדרושים לו כדי לתפקד כראוי ולהישאר בריא. תוספי תזונה יכולים להיות חשובים במיוחד עבור אנשים שאינם אוכלים תזונה מאוזנת או שאינם מקבלים מספיק ויטמינים ומינרלים מהמזון שלהם.

שני סוגי התוספים יכולים להיות מועילים לשיפור הבריאות והכושר שלך. תוספי ביצועים יכולים לעזור לך להגביר את האימונים שלך, בעוד שתוספי תזונה יכולים לעזור לשמור על הגוף שלך בריא ותפקוד תקין. אז אם מחפשים לשפר את הבריאות והכושר שלך, חשוב להשתמש בשני סוגי התוספים!

דוגמאות לתוספי תזונה

יש מספר רב מאוד של תוספי מזון או ויטמינים שונים. בחרנו לסקור את המרכזיים והחשובים ביותר

ויטמינים
  • ויטמין Aויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הנחוץ לצמיחה והתפתחות תקינים, למערכת חיסונית חזקה ולראייה טובה. ניתן למצוא אותו במזונות כמו כבד, גזר, בטטה, תרד, קייל ומזון. זה יכול להילקח גם בצורה של תוספי מזון. כאשר הוא נלקח במינונים גדולים, ויטמין A יכול להיות רעיל, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת כל משטר תוסף תזונה חדש. ההמלצה היא על 400 IU של ויטמין A ליום עבור מבוגר. עפ״י המחקרים זו הכמות המושלמת לקבל את היתרונות מבלי לדאוג לגבי מינון יתר או רעילות אם אתה מרגיש חולשה או נאבק עם מחלה כרונית, אולי הגיע הזמן לבדוק הוספת ויטמין A לתזונה שלך. לחומר תזונתי חיוני זה יתרונות רבים, כולל רמות אנרגיה מוגברת, שיפור הראייה ומערכת חיסונית חזקה יותר.
  • ויטמין B – אם אתה ספורטאי או משוגע על בריאות, רוב הסיכויים שאתה תמיד מחפש דרכים לשפר את הביצועים והבריאות הכללית שלך. ובכן, אל תחפש יותר מאשר ויטמין B! ויטמין B הוא ויטמין מסיס במים הממלא תפקיד מרכזי בתפקודים חיוניים רבים של הגוף, כולל חילוף חומרים של התא, סינתזת DNA ותפקוד עצבים. במילים אחרות, זה די חשוב. ויטמין B חיוני לייצור אנרגיה, מכיוון שהוא עוזר להמיר פחמימות לגלוקוז, שהגוף משתמש בו לאנרגיה. הוא גם ממלא תפקיד בייצור תאי דם אדומים, מה שאומר שהוא יכול לעזור להגביר את הסיבולת ואת הסיבולת שלך על ידי אספקת יותר חמצן לשרירים שלך. בנוסף, ויטמין B מעורב בייצור אנזימים והורמונים מרכזיים, כגון סרוטונין ומלטונין, המסייעים בוויסות מצב הרוח ודפוסי השינה. ואחרון חביב, ויטמין B עוזר לשמור על בריאות השיער והעור שלך על ידי תמיכה בייצור של קולגן וקרטין. הדרך הטובה ביותר להבטיח שאתה מקבל מספיק ויטמין B היא לאכול תזונה מאוזנת הכוללת מזונות כמו עלים ירוקים, שעועית, אגוזים, ביצים, דגים ועופות. אם אתה לא חושב שאתה מקבל מספיק ויטמין B מהתזונה שלך בלבד, אתה יכול גם לקחת תוספי תזונה. רק הקפד לא להגזים; יותר מדי ויטמין B יכול להוביל לבחילות, הקאות, שלשולים, כאבי ראש ואפילו נזק לכבד. אז הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוסף תזונה כלשהו.
  • ויטמין C – ויטמין C הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד חיוני ברבים מתפקודי הגוף. למרות שרוב האנשים מקבלים את הכמות היומית המומלצת של ויטמין C דרך התזונה שלהם, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו ליטול תוספי תזונה כדי להבטיח שהם מקבלים מספיק. ויטמין C חשוב מסיבות רבות. עוזר לגוף לספוג ברזל, החיוני לייצור תאי דם אדומים. גם עוזר לפצעים להחלים על ידי תיקון רקמות וקידום היווצרות רקמת צלקת. ויטמין C הוא גם נוגד חמצון, מה שאומר שהוא מגן על התאים מפני נזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות שעלולות לפגוע בתאים, ולהוביל לדלקת ולמחלות. בנוסף, ויטמין C מחזק את המערכת החיסונית בכך שהוא עוזר לגוף לייצר תאי דם לבנים, הנלחמים בזיהום. רוב האנשים מקבלים את הכמות היומית המומלצת של ויטמין C דרך התזונה שלהם. מזונות העשירים בוויטמין C כוללים פירות הדר, תותים, פלפלים, ברוקולי וקייל. עם זאת, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו ליטול תוסף תזונה כדי להבטיח שהם מקבלים מספיק ויטמין C. אנשים שמעשנים סיגריות או משתמשים במוצרי טבק אחרים זקוקים ליותר ויטמין C מאשר אנשים שאינם מעשנים מכיוון שעשן טבק מגביר את ייצור הרדיקלים החופשיים ולכן פוגע בתאים במהירות רבה יותר. אנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים, כמו סרטן או HIV/איידס, זקוקים גם ליותר ויטמין C מאנשים בריאים מכיוון שמערכת החיסון שלהם נפגעת והם רגישים יותר לזיהומים.
  • ויטמין Dויטמין D הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד חיוני בתפקודי גוף רבים ושונים. למרבה הצער, מחסור בוויטמין D נפוץ למדי, במיוחד במדינות צפוניות בהן יש פחות חשיפה לאור השמש. פוסט זה בבלוג יבדוק את החשיבות של ויטמין D וכמה דרכים להבטיח שאתה מקבל מספיק מהוויטמין החשוב הזה. ויטמין D חשוב מסיבות רבות. ראשית, הוא עוזר לגוף לספוג סידן, הכרחי לעצמות ושיניים חזקות. ויטמין D ממלא גם תפקיד בחסינות, תפקוד המוח וצמיחת תאים. חוסר בוויטמין D נקשר למספר בעיות בריאותיות כמו אוסטאופורוזיס, מחלות לב, סוכרת ואפילו סרטן. ישנן מספר דרכים שונות להבטיח שאתה מקבל מספיק ויטמין D. הדרך הטובה ביותר לקבל ויטמין D היא באמצעות חשיפה לאור השמש. עם זאת, זה לא תמיד אפשרי, במיוחד בחודשי החורף. כחלופה, אתה יכול לקחת תוסף או לאכול מזונות עשירים בוויטמין D כגון סלמון, חלמונים ופטריות.
  • ויטמין Eויטמין E הוא ויטמין מסיס בשומן שנמצא במזונות רבים. זה זמין גם כתוספת. ויטמין E ממלא תפקיד חשוב במבנה ובתפקוד של תאי הגוף. הינו גם נוגד חמצון, מה שאומר שהוא עוזר להגן על הגוף מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. ישנם שני סוגים של ויטמין E – טוקופרולים וטוקוטריאנולים. לכל סוג יתרונות ייחודיים משלו. לדוגמה, טוקופרולים מסייעים בהגנה מפני מחלות לב ואילו טוקוטריאנולים מסייעים לשפר את רמות הכולסטרול. ויטמין E זמין גם בצורת כמוסה וגם בצורה נוזלית. הכמות היומית המומלצת לוויטמין E היא 15 מ"ג למבוגרים. עם זאת, עדיף לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספים כלשהם, שכן יותר מדי ויטמין E יכול למעשה להזיק.
  • ויטמין K – ויטמין K הוא חומר תזונתי הממלא תפקיד חשוב בגוף. זה הכרחי לקרישת דם, בריאות העצם ובריאות הלב. בעוד שרוב האנשים מקבלים מספיק ויטמין K מהתזונה שלהם, קבוצות מסוימות של אנשים נמצאות בסיכון למחסור. קבוצות אלו כוללות תינוקות, אנשים עם הפרעות ספיגה, אנשים הנוטלים נוגדי קרישה ואנשים עם מחלת כבד. מחסור בוויטמין K עלול להוביל לבעיות דימום, אוסטיאופורוזיס והסתיידות של העורקים. תסמינים של מחסור בוויטמין K כוללים חבורות קלות, חניכיים מדממות, דימומים מהאף ודם בצואה. אם אתה חושב שאולי יש לך מחסור בויטמין K, דבר עם הרופא שלך. הם יכולים להזמין בדיקת דם כדי לבדוק את הרמות שלך ולהמליץ ​​על תוספי מזון במידת הצורך. הדרך הטובה ביותר לקבל מספיק ויטמין K היא באמצעות התזונה שלך. מקורות טובים לוויטמין K בתזונה כוללים ירקות ירוקים עלים כמו קייל ותרד, מוצרי חלב כמו חלב ויוגורט וביצים. אם אינך אוכל בשר או מוצרים מן החי, ייתכן שתצטרך לקחת תוסף כדי להבטיח שאתה מקבל מספיק ויטמין K. שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת תוספים כלשהם כדי לוודא שהם בטוחים עבורך.
  • סידן – רוב האנשים יודעים שסידן חשוב לעצמות חזקות. מה שהם אולי לא יודעים זה שסידן ממלא גם תפקיד חשוב בכיווץ השרירים, בתפקוד העצבים ובקרישת הדם. לכן, אין זה מפתיע שמחסור בסידן יכול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. ישנן מספר סיבות מדוע אתה עשוי להזדקק לתוספת סידן. לדוגמה, אם אינך אוכל מוצרי חלב או ירקות ירוקים עלים, ייתכן שאינך מקבל מספיק סידן מהתזונה שלך. בנוסף, מצבים בריאותיים מסוימים יכולים להשפיע על יכולת גופך לספוג סידן, כגון מחלת קרוהן או צליאק. כמו כן, ככל שאתה מתבגר, הגוף שלך הופך פחות יעיל בספיגת סידן. אם אתה חושב שאתה צריך תוסף סידן, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים להזמין בדיקת דם כדי לבדוק את רמות הסידן שלך ולקבוע אם אתה צריך לקחת תוסף.
  • ברזל – ברזל הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד חיוני בתהליכים ביוכימיים רבים בגוף. הוא הכרחי להובלת חמצן בדם, והוא מעורב גם בצמיחת תאים, חילוף חומרים וחסינות. למרות חשיבותו, מחסור בברזל הוא אחד החסרים התזונתיים הנפוצים בעולם. לפי ארגון הבריאות העולמי, זה משפיע על כ-30% מאוכלוסיית העולם.  ברזל נחוץ לייצור המוגלובין, חלבון בתאי דם אדומים המוביל חמצן מהריאות לשאר הגוף. צמיחת תאים ומטבוליזם: ברזל נדרש לסינתזה של DNA והפקת אנרגיה. הוא גם מעורב בתגובות אנזימטיות רבות בגוף. חסינות: ברזל חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון. זה עוזר להגן מפני זיהום על ידי תמיכה בתאי חיסון שונים כולל מקרופאגים, תאי הורגים טבעיים ונויטרופילים. מחסור בברזל עלול להוביל למספר בעיות בריאותיות כולל עייפות, מערכת חיסון חלשה, מחזור לא סדיר ועוד. במקרים חמורים, זה יכול אפילו להוביל למוות. על פי ארגון הבריאות העולמי, מחסור בברזל אחראי לכ-5% מכלל מקרי המוות של האם ברחבי העולם. ברזל נמצא במוצרים מן החי כגון בשר, דגים ועופות. ברזל נמצא גם במזונות צמחיים כגון שעועית, עדשים, אגוזים, זרעים וירקות ירוקים עליים. 
  • מגנזיום – אולי שמעתם שמגנזיום טוב בשבילכם, אבל אולי אינכם יודעים למה. מינרל חיוני זה מעורב בלמעלה מ-600 תגובות ביוכימיות בגוף, כולל סיוע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב לב יציב, תמיכה במערכת חיסונית בריאה ושמירה על עצמות חזקות. מגנזיום גם עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם, מקדם לחץ דם תקין, וידוע כמעורב במטבוליזם האנרגיה ובסינתזת החלבון. כתוצאה מכך, צריכה נאותה של מגנזיום חשובה לבריאות ולרווחה הכללית. מקורות טובים למגנזיום כוללים ירקות עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, דגים, שעועית, דגנים מלאים, אבוקדו, יוגורט, שוקולד מריר ובננות. אם אתה מרגיש שאתה לא מקבל מספיק מגנזיום מהתזונה שלך, אתה יכול גם לקחת תוספים; עם זאת, תמיד עדיף לקבל תחילה את החומרים המזינים שלך מהמזון.
  • מנגן – מינרל חיוני זה מעורב בלמעלה מ-600 תגובות ביוכימיות בגוף, כולל סיוע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב לב יציב, תמיכה במערכת חיסונית בריאה ושמירה על עצמות חזקות. מגנזיום גם עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם, מקדם לחץ דם תקין, וידוע כמעורב במטבוליזם האנרגיה ובסינתזת החלבון. כתוצאה מכך, צריכה נאותה של מגנזיום חשובה לבריאות ולרווחה הכללית. מקורות טובים למגנזיום כוללים ירקות עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, דגים, שעועית, דגנים מלאים, אבוקדו, יוגורט, שוקולד מריר ובננות. אם אתה מרגיש שאתה לא מקבל מספיק מגנזיום מהתזונה שלך, אתה יכול גם לקחת תוספי תזונה הכוללים מגנזיום
  • זרחן – זרחן הוא מינרל לבן רך שאינו מסיס במים. זהו חומר תזונתי חיוני לכל צורות החיים המוכרות. זהו מרכיב קריטי של DNA, RNA, ATP (אדנוזין טריפוספט) וממברנות תאים. זרחן נמצא במזונות רבים, כגון חלב, גבינה, יוגורט, אגוזים וקטניות. הוא מתווסף גם לכמה מזונות מעובדים, כגון דגני בוקר ואבקת אפייה. גוף האדם הבוגר מכיל כ-1% זרחן במשקל. רוב הזרחן הזה קיים בעצמות ובשיניים. בנוסף להיותו רכיב תזונתי חיוני, זרחן מעורב גם בתהליכים ביוכימיים רבים בגוף, כגון איתות תאים, חילוף חומרים אנרגטי והומיאוסטזיס של סידן. חוסר ויסות של חילוף החומרים של זרחן היה מעורב במגוון מחלות, כולל אוסטאופורוזיס, סוכרת, סרטן ומחלות לב וכלי דם
  • אשלגן – מבריאות הלב וכלי הדם לתפקוד המוח, אשלגן ממלא תפקיד חיוני בשמירה על תפקוד תקין של גופנו. מינרל חיוני זה נמצא במזונות נפוצים רבים, אך רוב אוכלוסיית העולם אינה מקבלת מספיק ממנו. אשלגן חיוני לשמירה על מערכת לב וכלי דם בריאה. מינרל זה עוזר לווסת את לחץ הדם על ידי מניעת השפעות הנתרן. זה גם עוזר למנוע הצטברות סידן בעורקים, מה שעלול להוביל למחלות לב. קבלת מספיק אשלגן יכולה גם להוריד את הסיכון לשבץ מוחי. אשלגן לא רק טוב ללב שלך; זה גם טוב למוח שלך. מינרל זה מעורב בהעברת עצבים והוכח כמשפר את התפקוד הקוגניטיבי. קבלת מספיק אשלגן יכולה לסייע בהגנה מפני ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל ואף עשויה להפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר. אשלגן אינו חשוב רק לבריאות הלב וכלי הדם והמוח; זה גם חיוני לבריאות העצם. מינרל זה מסייע בבניית עצמות חזקות ובמניעת אוסטיאופורוזיס. זה עושה זאת על ידי הפחתת איבוד הסידן בשתן והגברת ספיגת הסידן. קבלת מספיק אשלגן יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון לשברים. אשלגן נמצא במזונות נפוצים רבים, כולל פירות, ירקות, קטניות, מוצרי חלב, בשר ודגים. כמה מהמקורות הטובים ביותר לאשלגן כוללים בננות, תפוחי אדמה, שעועית, תרד, יוגורט, סלמון, חזה עוף ובשר בקר.
  • סלניום – מינרל חיוני זה נמצא במגוון מזונות, אך ניתן ליטול אותו גם כתוסף. לסלניום יתרונות רבים לבריאות הגברים והנשים כאחד. אחד היתרונות החשובים ביותר של סלניום הוא שהוא עוזר לווסת את תפקוד בלוטת התריס. בלוטת התריס היא בלוטה קטנה הממוקמת בצוואר שמייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים. חוסר איזון ברמות הורמוני בלוטת התריס עלול להוביל למגוון בעיות כגון עלייה במשקל, עייפות ואפילו דיכאון. עם זאת, על ידי קבלת מספיק סלניום בתזונה שלך, אתה יכול לעזור להבטיח שבלוטת התריס שלך פועלת כראוי. יתרון נוסף של סלניום הוא שהוא יכול לעזור להגן על בריאות הלב שלך. מינרל זה ידוע כמסייע בהפחתת דלקת בכל הגוף וכן מסייע במניעת היווצרות רובד בעורקים. הצטברות פלאק עלולה להוביל למחלות לב, אז על ידי צריכת מספיק סלניום, אתה יכול לעזור לשמור על בריאות הלב שלך ותפקוד תקין. בנוסף ליתרונות האחרים שלו, סלניום יכול גם לעזור לחיזוק המערכת החיסונית שלך. מינרל זה עוזר לגוף לייצר נוגדנים הנלחמים בזיהום ומחלות. על ידי קבלת מספיק סלניום בתזונה שלך, אתה יכול לעזור לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה ובריאה.
  • נתרן – נתרן משחק תפקיד גדול בחיי היומיום שלך. לא רק שזה מרכיב חיוני בוויסות רמות הנוזלים בגוף שלך, אלא שהוא גם מעורב בתפקוד העצבים והשרירים. אין זה פלא, אם כן, שליותר מדי או מעט מדי נתרן עלולות להיות השלכות בריאותיות חמורות למדי. יותר מדי נתרן יכול להוביל למספר בעיות בריאותיות, כולל לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ ומחלות כליות. למעשה, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעריך שכ-90% מהאמריקאים צורכים יותר נתרן ממה שהם צריכים. זה נובע בעיקר מהעובדה שרוב המזונות המעובדים (כגון ארוחות ערב קפואות, מרקים משומרים ורטבים לסלט) מכילים הרבה נתרן. ישנן מספר דרכים קלות לצמצם את צריכת הנתרן. החל בקריאת תוויות מזון בקפידה ובחירת מוצרים עם תכולת נתרן נמוכה יותר. כאשר מבשלים בבית, השתמשו במרכיבים טריים במקום מעובדים ונסו להימנע מהוספת מלח נוסף לאוכל שלכם. אתה יכול גם להוסיף תבלינים בריאים אחרים (כגון שום או אבקת בצל) כדי לתת לארוחות שלך טעם מבלי להגדיל את תכולת הנתרן שלהם.
  • אבץאבץ הוא מינרל חיוני הנחוץ לתפקוד תקין של גוף האדם. הוא מעורב במגוון רחב של תגובות ביוכימיות, כולל סינתזה של DNA ו-RNA, חילוף החומרים של פחמימות וויסות ביטוי הגנים. אבץ ממלא גם תפקיד חיוני בתפקוד החיסוני, ריפוי פצעים ופוריות. למרות שאבץ נמצא במגוון מזונות, אנשים רבים אינם מקבלים מספיק מהחומר התזונתי החשוב הזה. זה יכול להוביל למחסור באבץ, שעלול לגרום לשורה של בעיות בריאותיות. אחד התפקידים החשובים ביותר של אבץ הוא לתמוך בתפקוד החיסוני. אבץ הכרחי להתפתחותם ולתפקודם של תאי מערכת החיסון, לרבות תאי T ותאי הורגים טבעיים. אבץ מעורב גם בייצור של תרכובות מווסתות דלקת כגון ציטוקינים ופרוסטאגלנדינים. מחקרים הראו שתוספי אבץ יכולים לעזור לשפר את החסינות הן במבוגרים בריאים והן באלה עם הפרעות במערכת החיסון. אבץ ממלא תפקיד חיוני בריפוי פצעים. מינרל זה הכרחי ליצירת קולגן, מרכיב מרכזי בעור ורקמת חיבור. אבץ גם עוזר להילחם בזיהום ומפחית דלקות. מחקרים רבים הראו שתוספי אבץ יכולים לעזור להאיץ את תהליך הריפוי לאחר ניתוח או פציעות. אבץ מעורב במגוון רחב של תהליכי רבייה, כולל התפתחות זרע, ביוץ והשתלת עוברים. מינרל זה נחוץ גם לרמות טסטוסטרון בריאות. מחקרים הראו שתוספי אבץ יכולים לשפר את הפוריות אצל גברים ונשים כאחד.
  • חומצה פולית – אולי שמעתם על חומצה פולית בעבר, אבל מה זה בדיוק? חומצה פולית היא חומר תזונתי המצוי בירקות ירוקים, קטניות, אגוזים ומזונות מועשרים. חשוב לנשים בהריון לקחת חומצה פולית מכיוון שהיא מסייעת במניעת מומים מולדים במוח ובעמוד השדרה. עבור האוכלוסייה הכללית, לחומצה פולית יתרונות רבים כולל הפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ וסוגים מסוימים של סרטן. מחלות לב הן הגורם המוביל למוות עבור גברים ונשים כאחד בארצות הברית. אחת הדרכים להפחית את הסיכון לפתח מחלת לב היא על ידי הבטחת כמות מספקת של חומצה פולית. חומצה פולית עוזרת לשמור על לחץ הדם שלך על ידי שמירה על העורקים שלך בריאים וללא הצטברות פלאק. הצטברות פלאק עלולה להוביל לחסימות שעלולות לגרום להתקף לב או שבץ. חומצה פולית נקשרה גם למניעת סרטן, במיוחד סרטן המעי הגס. כאשר אין מספיק חומצה פולית בגוף, התאים אינם מתחלקים כראוי מה שעלול להוביל לשינויים ב-DNA המעודדים צמיחת גידול. קבלת מספיק חומצה פולית יכולה לעזור לשמור על חלוקה נכונה של התאים שלך, ולהפחית את הסיכון לסרטן.
  • אומגה 3חומצות שומן אומגה 3 הן סוג של שומן רב בלתי רווי המצוי בדגים, במזונות צמחיים מסוימים ובסוגים מסוימים של שמני אגוזים וזרעים. הם חלק חיוני מהתזונה האנושית ונקשרו למספר יתרונות בריאותיים. אחד היתרונות הבריאותיים הידועים ביותר של חומצות שומן אומגה 3 הוא תפקידן בבריאות הלב. אומגה 3 יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם וקצב הלב, להפחית את רמות הטריגליצרידים ולמנוע הצטברות פלאק בעורקים. השפעות אלה יכולות לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב, שבץ ומצבים קרדיווסקולריים אחרים. חומצות שומן אומגה 3 חשובות גם לבריאות המוח. הם מעורבים בהתפתחות ותפקוד המוח והוכחו כמשפרים את התפקוד הקוגניטיבי ומפחיתים את הסיכון לדמנציה. אומגה 3 יכולה גם לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית תסמינים של דיכאון. דלקת היא תהליך נורמלי המסייע לגוף להחלים מפציעה או זיהום. עם זאת, דלקת כרונית יכולה לתרום להתפתחות מחלות כרוניות כגון מחלות לב, סוכרת, סרטן ומחלת אלצהיימר. חומצות שומן אומגה 3 יכולות לעזור להפחית את הדלקת בכל הגוף, מה שעשוי לסייע בהגנה מפני מחלות כרוניות אלו.

כיצד לבחור את התוספים הנכונים עבורך

בעת בחירת תוסף תזונה, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים האישיים שלך. לא כל התוספים נוצרו שווים, וכמה תוספים עשויים להועיל לך יותר מאחרים. להלן מספר טיפים לבחירת התוספים הנכונים:

-התחל בהתחשב במטרות שלך. מה אתם מקווים להשיג על ידי נטילת תוספים? האם אתם מחפשים להגביר את רמות האנרגיה שלך, לשפר את בריאותך או לבנות שריר? תבחרו תוסף תזונה שיעזרו לך להגיע ליעדים הספציפיים שלך.

-חשבו על הצרכים התזונתיים שלך. האם יש לכם הגבלות תזונתיות או אלרגיות? בחרו את תוספי התזונה שבטוח לך לקחת ושאינם מכילים מרכיבים שאתה אלרגי אליהם.

-דברו עם הרופא שלכם. אם אינך בטוח אילו תוספים מתאימים לך, חשוב לשוחח עם הרופא שלך. הוא או היא יכולים לעזור לך לבחור את התוספים המתאימים ביותר לצרכים האישיים שלך.

תוספי תזונה

כיצד להשתמש נכון בתוספי התזונה

תוספים הם דרך מצוינת לשפר את הבריאות והכושר שלך, אך חשוב להשתמש בהם נכון. להלן מספר טיפים לשימוש בטוח ויעיל בתוספים:

-תתחילו בקריאת התווית. וודאו שאתם יודעים אילו מרכיבים יש בתוסף וכמה אתה צריך לקחת. אל תחרגו מהמינון המומלץ, במיוחד אם אתם נוטלים תוסף תזונה בפעם הראשונה.

-אל תיקחי תוספי תזונה אם את בהריון או מניקה. תוספי תזונה מסוימים עלולים להזיק לתינוקות שטרם נולדו או לתינוקות יונקים. שוחחי עם הרופא שלך לפני נטילת תוסף תזונה אם אתה בהריון או מניקה.

-אל תערבבו תוספי תזונה עם אלכוהול או סמים אחרים. נטילת תוסף תזונה עם אלכוהול או סמים אחרים עלולה להיות מסוכנת ועלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

– אחסנו תוספי תזונה במקום קריר ויבש. אחסנו תוספי תזונה הרחק מאור שמש ישיר ומחום, והרחיקו אותם מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד.

האם תוספי תזונה בטוחים

באופן כללי, תוספים נחשבים בטוחים כאשר הם נלקחים במתינות. עם זאת, תוספי תזונה מסוימים יכולים ליצור אינטראקציה עם תרופות מרשם או לגרום לתופעות שליליות אם נלקחים במינונים גבוהים. לכן חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שמתחילים כל תוספים חדשים, ותמיד לקרוא את התווית בעיון כדי לוודא שאתה נוטל את המינון הנכון.

העתיד של תוספי תזונה

ככל שתוספי תזונה הופכים פופולריים יותר ויותר, המחקר נמשך כדי לחקור את היתרונות הפוטנציאליים של מוצרים אלה. חלק מהתוספים, כגון תוספי אומגה 3, הוכחו כבעלי שורה של יתרונות בריאותיים, כולל הפחתת הסיכון למחלות לב ושיפור התפקוד הקוגניטיבי. תוספי תזונה אחרים, כגון פרוביוטיקה ופרה-ביוטיקה, עשויים לעזור לשפר את בריאות המעיים ולחזק את המערכת החיסונית.

עם המשך המחקר, יתגלו ככל הנראה יתרונות נוספים של תוספי תזונה. אז אם אתם מחפש דרך לשפר את הבריאות שלך, שקול להוסיף תוסף תזונה כזה או אחר לתזונה שלך!

לסיכום, תוספי תזונה הם דרך מצוינת לשפר את הבריאות והכושר שלך. הם יכולים לעזור לך להגיע ליעדים שלך מהר יותר ובקלות רבה יותר, והם מגיעים במגוון רחב של זנים כדי שתוכל למצוא את התוספים המושלמים עבורך. רק הקפד להשתמש בהם בבטחה ורק לפי ההוראות!

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *